Startpistol

Berin

Trådstartare
Är det någon här som vet var man hittar ansökningsblankett för startpistol? Jag har letat på Polisens hemsida men kan bara hitta för "riktiga" vapen. Eller är det en sådan blankett man använder även för startpistoler?

Sv: Startpistol

Det är samma blankett som används vad jag vet. Som skäl kan du ange "hundträning".

Vet att de flesta köper en startpistol för just hundträning köper en 9 mm, eftersom smällen på 6 mm anses vara en "obefintlig liten puff".

Tror inte (om det inte ändrats) att man behöver vapenskåp för startpistol, men den ska vara tryggt förvarad och inte lättåtkomlig och ammunitionen ska vara inlåst på annat ställe.

Detta bör du dock kolla upp, för det kan som sagt ha ändrats sedan jag hade lite mer koll i ämnet.

Jag har fixat intyg från tränaren att jag tränar och tävlar bruks så det intyget kanske ska skickas med men det behöll vapenhandlaren? Då ska jag fylla i den blanketten. Har börjat på den men det stod en massa konstigt. Tar nog med det till butiken så de kan hjälpa mig.

Jo, det blir en 9 mm. Den ska användas vid MH och MT också.

Senast ändrad:

Jag köpte vår startpistol hos närmaste cykel/jaktaffär. Behövde inte visa nåt papper eller svara på ngr frågor....

Mig veteligen är det licensfritt för föreningar, men det kan ju ha ändrats. Köpte vår 2008 till klubben utan licens.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 079
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 440
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
530
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna