Startbilen

Sv: Startbilen

Barbacka är väl skoj, så länge som du klarar minimivikten utan sadeln :angel::rofl:

Vem vet, jag kanske får rida barbacka imorrn.. Vet inte om sadelgjorden räcker till den där magen :D:angel:

Den klarar jag nog inte, men jag kan ha en väst full med blyvikter på mig:p Men jag får fördela vikten jämt annars glider jag nog av:rofl:

Ja, sadelgjordar har jag med haft problem med...fick väl stå 5-10 minuter en gång för att få den att räcka:D Får inte glömma svanskappan heller..det gjorde jag på kalmar en gång, men ingen sa något som tur var:p

På tal om blyvikter i västen så fick det mig att tänka på mitt första lopp.
Pga. lite krångel så fick vi göra ryttarbyte. Det var alltså inte jag som skulle rida från början. Jag hade ännu inte fått min viktvojlock så det blev lite panik där. Fanns ju ingen chans i världen att jag klarar vikten utan viktvojlock.
Så jag tog saken i egna händer och klippte sönder ett par jeans och sydde på bitarna på ett vanligt schabrak, sen stoppade jag i vikterna i mina egenhändigt sydda fickor! :angel::p
Funkade finfint och jag blev 2a i loppet :banana:

kL

grattis till 4:e och 5:e platsen :D. Du som red karin (orkar inte gå till förstasidan och kolla) du kommer nästa gång;)

Tackar:laugh: Tyvärr går han inte en meter bakifrån utan ger fan i det i stället om han inte får gå i ledningen eller i dödens. Han drog inte en suck efteråt... men som tur var tog han i lite på upploppet iaf:p

Liknande trådar

Trav Egentligen kanske det inte har blivit något problem av detta ännu, men jag gruvar mig lite över detta. Tre gånger har min häst gått...
Svar
11
· Visningar
1 688
Senast: Tagliabue
·
Trav Öppet brev till ATG På nytt finns skäl att ifrågasätta hur ATG hanterar sina utgifter. ATG har stämt Unibet på skadestånd för...
2
Svar
30
· Visningar
4 963
Senast: gulan
·
S
Trav Hur mkt är ett rimligt pris för en travare?. Jag funderar på att köpa en sen i vår, och jag har några krav. Den skall vara över 2 år...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: gladys
·
I
Trav Éftersom många ställer frågor om monte´så klistrar jag in detta från www.travsport.se. Aktuell information om Monté 040429 kl 14.57...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: alma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben