Startbilen

Sv: Startbilen

Jag ringde till tingsryd nyss och det ska vara 8 där fram och 4 därbak! Tydligen är det som vanligt om det inte står 10 bakom bilen i proppen. Så alltså är det 8 hästar bakom vingen och resten bakom:)

Det verkar konstigt. Är du säker på att Tingsryd känner till de nya reglerna?

Jag är benägen att tro som du OKI, i bland är inte alla fullt uppdaterade på banor som inte har fullt tryck året runt.

Reglerna är ju inte valbara enligt texten och genomgång SKA hållas står det också.

Jag har också ringt Tingsryd och de skulle återkomma när de hade kollat upp allt.

Det är mer info än så som saknas i programmet.
Ingen tid eller plats för invägning plus att det då saknas genomgång. Nog för att det mesta kommer att lösa sig när man kommer dit, men det är ju bra att veta.

Hm, konstigt. Ja, hon sa att det bara gällde om det stod så i proppen. Men vi får se vad hon svarar till skaune... men hon lät ju helt säker när jag frågade henne.

fast tid och plats för invägning är ju inte alls säkert står. de gjorde det inte på vaggeryd eller gävle iaf. Axevalla brukar de stå om jag inte minns fel. Så alla banor väljer inte att trycka vart just det sker.

Invägning skall ske senast 40 minuter före aktuellt lopp. Däremot kan vägning "tidigast" ske under olika klockslag beroende på bana.

Ska vi satsa på delad första plats för oss bukare på tingsryd då? :D:rofl:
Det ska ju vara rättvist lixom.

Ja, det tycker jag verkligen. Synd bara att jag fick bakspår för annars är ju "min" häst väldigt snabb ut, men dött lopp mellan oss tre vore det bästa. Blir trångt i vinnarcirkeln:rofl:

Gud va bra :D
Får hoppas bara att min pålle har lust att ens gå upp på banan överhuvudtaget, har fått höra att han är liiiiite speciell :angel::rofl:

Gud va bra :D
Får hoppas bara att min pålle har lust att ens gå upp på banan överhuvudtaget, har fått höra att han är liiiiite speciell :angel::rofl:

Jaså, hur speciell då menar du?:rofl:
Jag har motsatta problemet...min vill gärna gå ut på banan, men väl där får man knappt stopp på honom. Sist jag red honom nästan skenade han mot bilen:p

Vad jag hört så vill han ibland inte gå upp på banan.. Och när han väl är där så vill han inte volta osv (tur det är autostart:angel:)

Ojdå:p Ja, ibland är det verkligen tur att det är autostart, volt kan bli så krångligt ibland. Men får hoppas vi får fint väder i alla fall, inte kul att rida i regn:(

Särskilt när det blir hundraelva omstarter :mad::angel:

Men ja, vi håller tummarna för strålande solsken och tre bukare i vinnarcirkeln :D

Precis! Och det tar i benen och rida runt i volten med så korta läder, så jag vill helst iväg direkt:angel:

Japp, solsken och priser i vinnarcirkeln. Hoppas bara de har tillräckligt med blombuketter:rofl::angel:

Nu har jag pratat med Tingsryd och beskedet de gav var att det skulle vara 10 på vingen.

Till Ballerina och Mack_Lobell: Vi ses på söndag!

Liknande trådar

Trav Egentligen kanske det inte har blivit något problem av detta ännu, men jag gruvar mig lite över detta. Tre gånger har min häst gått...
Svar
11
· Visningar
1 688
Senast: Tagliabue
·
Trav Öppet brev till ATG På nytt finns skäl att ifrågasätta hur ATG hanterar sina utgifter. ATG har stämt Unibet på skadestånd för...
2
Svar
30
· Visningar
4 963
Senast: gulan
·
S
Trav Hur mkt är ett rimligt pris för en travare?. Jag funderar på att köpa en sen i vår, och jag har några krav. Den skall vara över 2 år...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: gladys
·
I
Trav Éftersom många ställer frågor om monte´så klistrar jag in detta från www.travsport.se. Aktuell information om Monté 040429 kl 14.57...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: alma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben