Starta butik?

A

anna_bpj

Jag har planer på att starta en foder butik för häst, hund, katt och smådjur men vågar man ta steget?
Vad ska man tänka på?
Är skatteverkets info. kurser något att satsa på?

Sv: Starta butik?

Jag har jobbat lite inom den branschen och måste bara varna om att man inte direkt tjänar några störreslantar, dvs ha det som extrajobb utanför sitt egna arbete vore nog lämpligt, dessutom att mer göra det för att det är kul och inte för pengarna

Jag har jobbat lite inom den branschen och måste bara varna om att man inte direkt tjänar några störreslantar, dvs ha det som extrajobb utanför sitt egna arbete vore nog lämpligt, dessutom att mer göra det för att det är kul och inte för pengarna

Precis jag hade ridsportsaffär för ca 10 år sedan och det var inget som gick att leva på precis.

/KT

står i samma sits så jag kommer hålla koll på denna tråden...

Det är nog en av de branscher där risken att hamna i "kapitalbindningsfällan" är ovanligt stor. Foder är färskvara och är numera omgärdat med en regler (registreringskrav). Kläder styrs mycket av mode och storlekar som kanske inte går åt.

Måste tyvärr hålla med de övriga. Det är mycket dåliga marginaler på denna typen av varor och de kräver ganska stora inköp. Har jobbat i branschen och sett många små duka under tyvärr:(
MEN tror du på det och du kanske till och med kan ha det som extraknäck en period så kör:banana:
Skatteverkets kurser är att rekomendera men inget att jubla över:angel:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
622
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka