Starkt liniment?

Dingelass

Trådstartare
Nån som har något tips på ett Starkt liniment utan alcohol?
(värmande)

Har innan använt blue lotion men testade det på mej sjäv idag och till min förvåning så var det helt verkningslöst...?:confused:

Sv: Starkt liniment?

om det innehåller alcohol vet jag inte, men radital tycker jag fungerar bra (även på mig själv ;)) endå ganska milt

blue lotion har jag oxå prövat på mig själv......oxå utan att känna någonting....

Vad olika det kan vara! Jag använder det inte till mina hästar efter att ha använt det på mig själv och fått en j*vla reaktion. Tål inte heller att få det på händerna, får utslag direkt...

Arnika kör jag med till mina, använder både gel och flytande. Har även testat på mig själv och fått en bra värmande reaktion.

värmande, Aloe Vera Heatlotion... asbra!!! (på mig), testade på hästens sträckning i ryggen här om dan, hon gillade oxå!!!

(jag måste ha den enda hästen i världen som ÄLSKAR liniment, spetsade öron och "tiggigt" utseende) :p

hmm...aldrig hört talas om...?
Återförsäljare?
ska googla lite o se vad jag hittar:idea:

Har innan använt blue lotion men testade det på mej sjäv idag och till min förvåning så var det helt verkningslöst...?:confused:

Förmodligen hade det varit skillnad om du hade haft päls....

Som svar på din fråga. Det finns massor med liniment som har cirkulationsökande och värmande effekt. Satsa på ett krämliniment som innehåller metylsalicylat och/eller kamfer.

Om man masserar in blue lotion, och så väntar man en stund. Så börjar det isa i händerna iaf på mig, ordentligt. Efter ett tag blir de varma.

Men vill du ha värmade liniment, så BL är ju först kylande, sen värmande.

Värmande är knepigare tycker jag, radital mfl fungerar inte alls på mig iaf, däremot fungerar kamfersalva, men det är kletigt att hålla på med, spec på päls.

Vill jag värma kör jag Back on Track.

samma här! använder endast arnika, kan i undantagsfall använda radital med ENDAST på muskler, aldrig på benen! hästarna tycker inte om det alls, pirrar och blir äcklet i huden....

blue lotion blistrar som tusan om man har det på benen.... är så segt så det fastnar i pälsen och försvinner aldrig. också mkt obehagligt, först blir man iskall och sen varm, och det sticker i händerna hela tiden.

enligt mig är arnika det enda som bör användas.. det värmer, går in på djupet och har faktisk en läkande effekt! och det är dessutom milt och blistrar ej. man kan använda det med back om track också.

samma här! använder endast arnika, kan i undantagsfall använda radital med ENDAST på muskler, aldrig på benen! hästarna tycker inte om det alls, pirrar och blir äcklet i huden....
spär du ut det? hur lägger du på det på huden? svamp?
har bara använt det för 15 år sedan, och då på benen... så jag måste uppdateras :p

blue lotion blistrar som tusan om man har det på benen.... är så segt så det fastnar i pälsen och försvinner aldrig. också mkt obehagligt, först blir man iskall och sen varm, och det sticker i händerna hela tiden.
aldrig varit med om att det blistrar på benen! har du lindat efteråt eller? enda jag har blistrat är ryggen när jag intensivbehandlade en sträckning...
iskall-varm är ju effekten man vill ha åt med BL, så... det är väl som det ska :)

enligt mig är arnika det enda som bör användas.. det värmer, går in på djupet och har faktisk en läkande effekt! och det är dessutom milt och blistrar ej. man kan använda det med back om track också.
blistar inte det med Bot? varför vill du använda det med Bot?

spär du ut det? hur lägger du på det på huden? svamp?
har bara använt det för 15 år sedan, och då på benen... så jag måste uppdateras :p

Jag sätter en spraygrej på flaskan och sprayar på där det ska vara. Använder det på ryggen till min ena häst.
Använder jag gelvarianten så tar jag det i handen och stryker bara på där det ska vara, det är lätt att få där man vill ha det.

Jag sätter en spraygrej på flaskan och sprayar på där det ska vara. Använder det på ryggen till min ena häst.
Använder jag gelvarianten så tar jag det i handen och stryker bara på där det ska vara, det är lätt att få där man vill ha det.

såklart man sprayar, *garvar åt mig själv* :idea:

men outspätt? varför har du på ryggen? min har muskelsträckning + allmänt öm/spänd i ryggen, kan det vara något för henne?

jag sprutar bara på och masserar in. spär inte ut det, det behövs inte. det gör man endast om man ska göra omslag och doppa padderna i det.

den vanliga tinkturen är bäst, gelen blir kletig i pälsen.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 188
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 288
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
3 049
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur