Stärka ryggen!

F

Fjanton

Hur tränar ni era hopphästar från marken för att få så starka ryggar som möjligt?

Sv: Stärka ryggen!

Jag brukar rida mina hästar mer än jag jobbar dem från marken, men isåfall med tömkörning eller pessoalongering, så att de jobbgar på rätt sätt med ryggen.

se till att den går i en riktig hage! alltså ingen 20x20 ruta med grusunderlag! inget ger så fina hästar som dem som får gå ute mkt i kuperade hagar. det i kombination med ridning i den form som passar hästens förutsättningar, tempoväxlingar, halvhalter, cavalettiarbete, tömkörning förutsatt att man vet hur man gör ger starka hästar överlag. är hästen svag i enbart ryggen kanske du ska kolla att allt stämmer om du inte redan gjort det... foder, utrustning osv...

på mina hästar (en är ett kraftpaket bestående av 99,9 % muskler och den andra är mer tunn av naturen och har lite svårt att muskla sig överlag) så gjorde V.S.L susen... kraftpaketet fick bättre muskler kvalitétsmässigt och den som tidigare haft svårt med att muskla sig är nu riktigt snygg :d

se till att den går i en riktig hage! alltså ingen 20x20 ruta med grusunderlag! inget ger så fina hästar som dem som får gå ute mkt i kuperade hagar. det i kombination med ridning i den form som passar hästens förutsättningar, tempoväxlingar, halvhalter, cavalettiarbete, tömkörning förutsatt att man vet hur man gör ger starka hästar överlag. är hästen svag i enbart ryggen kanske du ska kolla att allt stämmer om du inte redan gjort det... foder, utrustning osv...

på mina hästar (en är ett kraftpaket bestående av 99,9 % muskler och den andra är mer tunn av naturen och har lite svårt att muskla sig överlag) så gjorde V.S.L susen... kraftpaketet fick bättre muskler kvalitétsmässigt och den som tidigare haft svårt med att muskla sig är nu riktigt snygg :d

Vad är V.S.L?

Han är genomkollad på allt man kan tänka sig och han går i en stor sommarhage.

V.S.L är ett fodertillskott för musklernas funktion som innehåller E-vitamin och Selen samt Lysin som alla tre ämnena gör susen för musklerna. Finns att köpa lite överallt, Eclipse Biofarmab marknadsför.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alla fyra svenska hopphästarna gick igenom lördagens hästbesiktning. Det är nu klart vilka tre ekipage som startar i den individuella...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alla fyra svenska hopphästarna gick igenom lördagens hästbesiktning. Men definitivt besked om vilka svenskar som startar den...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka