Stärka hästens självförtroende

M

_Mimmii_

Hej!
Ska snart få hem en sjuårig liten pålle som är duktig på att hoppa och kan, men hon har tappat självförtroendet en hel del.
Mina planer är nu, för att få henne att få någorlunda självförtroende igen, att:

Hoppa låga hinder
Ha kul
Studshoppning i låg höjd
Cavaletti
Ej ha bråttom
Sluta när det går som bäst
Enkla uppgifter som pållan klarar av
Löshoppa

Vad tycker ni om det? Nått som ni vill lägga till/ta bort? :idea:

Sv: Stärka hästens självförtroende

Hoppa låga hinder ganska ofta och gör ingen stor sak av det. Dvs stressa inte upp dig, bli inte arg om det inte blir som du tänkt osv. Och hoppa gärna i skogen/utomhus så att du får lite naturlig framåtbjudning. Förresten, stannar den eller sticker den? Eller har svårt med avstånd? Vad är ert problem?
Glöm inte berömma SUPERMKT när hon gör rätt!

Lycka till :)

Okej, tack för tipsen. :idea:
Hästen stannar mitt framför hindret helt enkelt, mer vet jag inte då jag inte fått hem henne än.

Tack för lycka till:et ;) :)

jag tycker att din plan verkar bra :)
och ge massor massor av beröm när hon har hoppat hindrena så hon känner att hon gjort något bra

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: Halcyon
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 334
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka