Star Trekk Western

fallon

Trådstartare
Någon som tävlat/tävlar med rubricerade sadelmodell och kan dela med sig av sina erfarenheter? Fördelar o nackdelar// Jeanette

Sv: Star Trekk Western

Jag har en ST western men har bytt ut hornet mot ett distansframvalv för att slippa knoppen. Det enda som skiljer mot distansmodellen är hur man fäster sadelgjorden. Är mycket nöjd med den. Den känns väldigt stadig och jag kravlar mig vb. upp från marken på mitt sto på 1.68cm. (använder ALLTID pall eller annat att stå på annars.)
Sitter välldigt bra i den också, har bara tävlat 5 mil med den än så länge men den har känts jättebra då.

Någon som tävlat/tävlar med rubricerade sadelmodell och kan dela med sig av sina erfarenheter? Fördelar o nackdelar// Jeanette

Hej!

Jag har en ST Westernmodell och är nöjd med sadelns funktion för hästen, men i vintras upptäckte jag slitage på den efter tre års användande som jag inte anser vara okej!

Det har nötts hål på lädret där ringen för sadelgjordsfästningen sitter på båda sidor. Det är antagligen fendrarna som ligger och gnussar mot lädret som är förhöjt pga att tillverkaren sytt fast ringen så att det bildats en kanal där ringen ligger.

Jag kontaktade återförsäljare/tillverkare och en lång konversation inledes med bilder som komplement, men de tar inte sitt ansvar utan anser att detta är normalt slitage!:confused:

Jag anser inte att är detta är normalt slitage och är det det så är det antingen dålig kvalitet på lädret eller någon form av konstruktionsfel som gör att det har blivit så.

Så summa summarum kan jag inte rekomendera den till dig för att jag anser att en sadel ska hålla mer än tre år i den prisklassen och skulle det av någon orsak bli problem så anser jag att ansvariga ska ta sitt ansvar?

Bilder finns om du vill se, men inte på denna dator?

/Camilla

Jag har en ST western men har bytt ut hornet mot ett distansframvalv för att slippa knoppen. Det enda som skiljer mot distansmodellen är hur man fäster sadelgjorden. Är mycket nöjd med den. Den känns väldigt stadig och jag kravlar mig vb. upp från marken på mitt sto på 1.68cm. (använder ALLTID pall eller annat att stå på annars.)
Sitter välldigt bra i den också, har bara tävlat 5 mil med den än så länge men den har känts jättebra då.

Hur länge har du haft din sadel?

Håll koll på det som jag skrev i mitt tidigare inlägg!

/Camilla

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: seahawk
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Bonita4
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: ufot
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 026
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur