star trekk espaniola

Daimie

Trådstartare
Har kikat lite på begagnade vanliga espaniolor eftersom jag redan har en dyr bomsadel...

Jo, hur jag än söker så hittar jag inte hur pass stor man kan vara för att få plats:) Någon som kan upplysa mig?

Sv: star trekk espaniola

"Ändarna på bakvalvet" är ju flexibla så om man inte e aldeles för stor borde det gå bra, mamma har ridit i min och hon har nog 46 i byxor kanske.

Okej, ja då ska jag nog kunna komma ner i, har 17 i min hoppsadel flatback och det går ganska bra. Hur är det med stabiliteten i espaniolan?
Jag har en arab där allt glider fram hur bra det än passar för övrigt. Tror ni espaniolan kan vara en räddning?

Jag har själv min Espaniola på min stora arabtant å de funkar för oss iaf :)

Gott och höra:) Jag är pedant när det gäller till sadelinpassning och det stör mig enormt att allt glider fram...usch

jag upplever espaniolorna som rymliga,, jag hade den minsta varianten, och skulle tro att den var som en 17,5",,, men man sitter jättebra ändå!
det enda jag tycker är trist, vilket var andledningen till att jag sålde min espaniola, var att de verkar kunna bli "förstörda", snedridna och så, lättare såklart, än en bomsadel. Jag pratade med en återförsäljare, och hon hävdade oxå detta. Det är ju lixom "bara" läder, så det nöts o slits fortare, oavsett om man är noggrann med sin sadel. Detta beror oxå till stor del av hur mycket o ofta man rider, och hur stor o tung man är,, såklart att panelerna o sitsen frestas mer om en stor tung karl rider än en liten nättare tjej,,,, Detta sätter förmodligen oxå sina spår på sadeln...

Tyckte dock att min var kanon, o hästen älskade den! Har bytt till bomsadel igen, just pga att jag kände att den kanske inte skulle ha något andrahandsvärde alls om jag lät den bli för gammal... Han trivs rätt bra med bomsadel oxå vad jag märker, men det är lite svårare att påverka än i en bomlös....

Lycka till!

Om bossorna blir slitna eller sneda på något sätt kan man ju bara beställa nya. De är ju lätta att plocka bort.

jo, men tydligen har detta en tendens att "dra med sig" även själva sadeln,,, alltså så hela sadeln blir sned.... men jag vet ej, jag såg det aldrig på min!

Nu är ju min äldsta Startrekk bara 2,5 år men den är fortfarande i grymt bra ksick och varken sliten eller sned. har inte ens behövt byta paneler på den. Vi är två (ibland tre) ryttare som varvar den på tre hästar både paddock och skogsridning så den används åtminstonde ett par dagar i veckan...
Min espaniola använder nästan bara jag och mest på en häst men visst, fler ryttare o hästar nyttjar den ibland. den är över året och i toppskick den också...

Liknande trådar

Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
994
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
758
Senast: WildWilma
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 543
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II