Liten
Trådstartare
En tråd om Star Trekk Españiola och Star Trekk Españiola Deluxe. Ni som har/har haft/provridit i någon av dessa; fördelar, nackdelar, första intryck? Vill veta allt om dem. Bilder är också trevligt
Har fastnat lite för sadelns utseende, och har hittat flera begagnat för inte alltför stor summa (ca 5-8000kr). är dock lite osäker på om den kan ligga bra på mitt sto, de flesta som säljer sina ger luddiga svar i stil med "legat på stor häst på 160cm i mh".. Tycker att den verkar väldigt bekväm att rida i. (har beställt en Torsion för tillfället, men efter den ska det ju vara en sadel till..)
Hästen har kort rygg, hyfsat bred. Mycket manke (låång..). Bomvidd "normal" i engelsk sadel ger tryck kring manken på henne.
Rider främst distansritt, men också långritter. Hoppar ibland, rider lite dressyr.
Nån som använt sadeln på längre ritter, eller långritt med packväskor?
(har sökt igenom tidigare trådar men inte hittat svaren jag behöver/vill ha..)
//Liten Louise som trevar sig fram genom sadeldjungeln
- första intryck (vid ridning) ?
- längd?
- negativt (nackdelar) ?
- stadigt/ostadigt?
- såg i en annan tråd att man måste mäta ut vart panelerna ska sitta, stämmer det? hur gör man isf, hur vet man att det är rätt?
- används med eller utan SKITO-padd?
- hur vet man vilken vidd det ska vara i fram?
- vad passar de för ryggar?
Har fastnat lite för sadelns utseende, och har hittat flera begagnat för inte alltför stor summa (ca 5-8000kr). är dock lite osäker på om den kan ligga bra på mitt sto, de flesta som säljer sina ger luddiga svar i stil med "legat på stor häst på 160cm i mh".. Tycker att den verkar väldigt bekväm att rida i. (har beställt en Torsion för tillfället, men efter den ska det ju vara en sadel till..)
Hästen har kort rygg, hyfsat bred. Mycket manke (låång..). Bomvidd "normal" i engelsk sadel ger tryck kring manken på henne.
Rider främst distansritt, men också långritter. Hoppar ibland, rider lite dressyr.
Nån som använt sadeln på längre ritter, eller långritt med packväskor?
(har sökt igenom tidigare trådar men inte hittat svaren jag behöver/vill ha..)
//Liten Louise som trevar sig fram genom sadeldjungeln