T
Tess82
Jag har en liten Lipizzanerkille på snart 2år. I vintras gick han troligtvis omkull = stod på skalle helt enkelt.han började slänga ut med bakbenen och gå mycket ostadigt o klumpigt. Har haft ut vet som ev trodde att det satt i nacken, hade ut en massör som sa att det satt i ryggen mot korset till och hade ut en kiropraktor som har samarbete med en hästklinik i Uppland.Han kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var men trodde åxå att det satt i ryggen.han sa även att det såg ut som han gått omkull.han knäckte och grejade och gav mig sedan råd att gå ut och promenera + stretching varje dag i tre veckor och sedan återkomma.sedan dess går han bättre men fortfarande lite klumpig? Någonstans ringer den där varningen om att hästar kan få slinger , som vet sa.men kiropraktorn sa att det inte fanns tecken på det. Han sa åxå att det var fördel att hästen var så ung.Om det inte blev förbättring tyckte han att jag skulle åka in, men nu har jag ju sett förbättring.men ändå går jag och tänker på om skadan börjar växa ihop fel... äsch jag vet inte. /Tess