Stänkskydd hanhund

Sv: Stänkskydd hanhund

Nej, det är inte vårt, det är mitt. Vare sig skvättande tikar eller hanar accepteras och skvättig hane har jag haft. Om jag inte fått bort skiten hade kulorna rykt. Och inte fortsatte han med det i smyg heller efter korrigering. Att hanar som parat skulle skvätta inne är bara tjafs. Risken finns att de försöker, men då får man tala om vad som gäller igen. Ingen av de bruks-uppfödare jag känner använder blöja.

Börjar alltör många av våra hundar bli översexuella eller är det vi ägare som är usla på ATT styra dem?

Håller inte med dig ett dugg.
Jag vet flera som aldrig pratar om att de använder skydd, men när man för det på tal så kan det komma fram.
Bara löjligt att det skulle just vara bruksuppfödare som skulle vara bättre. Gud vad jag blir trött på sånt tjafs.

Skvätt har inte med översexuell att göra.

Nej, det är inte vårt, det är mitt. Vare sig skvättande tikar eller hanar accepteras och skvättig hane har jag haft. Om jag inte fått bort skiten hade kulorna rykt. Och inte fortsatte han med det i smyg heller efter korrigering. Att hanar som parat skulle skvätta inne är bara tjafs. Risken finns att de försöker, men då får man tala om vad som gäller igen. Ingen av de bruks-uppfödare jag känner använder blöja.

Börjar alltör många av våra hundar bli översexuella eller är det vi ägare som är usla på ATT styra dem?

Hur gör du när du talar om att de inte får?

Det tål inte att skrivas på nätet med tanke på alla velourtomtar. Ute, helt okej så länge det inte går till överdrift, men inne lyfter man inte på benet.

Stud dog diper - för folk som inte vågar ta i sin hund.

Och nu när jag kom att tänka på det.....det är få som ens behöver tala om för hanen att det inte är okej. Inne sköter de sig och få försöker ens. I min enfald trodde jag det ingick i uppfostran.

Senast ändrad:

Ja, det är en självklarthet och därför skulle jag spana på hunden vareviga sekund tills den gör sitt första försök att markera. De tillfällen jag måste gå ifrån skulle den åka in i bur eller ut.

Själv måste jag åka till jobbet 3-6dgr/vecka. Och dagmatten kan inte vara här varje sekund.

Har du väl plockat hunden en gång ska du inte behöva göra det igen. Det är inte meningen att man ska ha span jämt.

Kunde jag inte lösa det med ren uppfostran skulle det vara hundrum som gäller.

Jag väcker liv i den här tråden, eftersom jag håller på att bli galen på Ivan.

Han är rumsren, han vet reglerna - och ändå hittar jag kissfläckar i princip dagligen. Han markerar på allt från stolsben till filtar (senast i morse faktiskt). Det har eskalerat på sistone och kastrering är planerad om ungefär en månad (när maken går på sin semester)

Han är lite drygt 1,5 år och är ganska hemsk i allmänhet (:devil:) för tillfället. Han har mycket mer utpräglat "hanhundsbeteende" än vår andra hanhund (2,5 år), och jag upplever att han utmanar och provocerar en hel del.

Jag har tyckt att stänkskydd/skvättskydd har varit helt galet löjligt och tidigare tagit avstånd från det, men just nu känns det som ett väldigt rimligt alternativ. Jag misstänker dock att han kommer att klä av sig det illa kvickt, men det borde kanske vara värt ett försök?
Båda hundarna är på dagis/dagmatte några timmar på dagarna när vi jobbar, och även där markerar han emellanåt.

Det allra mest frustrerande är att vi hittills har sett honom göra det 2 (två!!) gånger. Och det motsvarar väl typ 2% av alla gånger, och då har vi ändå varit väldigt uppmärksamma. (När vi har sett honom göra det har vi väldigt tydligt visat att det inte är okey) Han gör det alltså i smyg.

Två sammanfattande frågor:
  • Hur stor är risken att markeringarna kvarstår efter kastrering?
  • Hur bra sitter ett stänkskydd, kan det sitta kvar även om hunden försöker ta av det?

Vi drig ett varv silvertejp så satt det kvar. Han tycks ha slutat skvätta inne helt efter kastrering!

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 017
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka