Stångbett= rida på en hand?????

P

pluttsara

Hej!
Var i globen fredagen den 28:e och tittade på reining tävlingen. En av killarna han som fick 0 poäng tror det var Per Larsson om jag inte tar fel? Red på stånbett med två händer... Var det anledningen till varför han inte fick några poäng eller som jag läst att han spann ett varv för mycket??? :confused: Tacksam för svar :bow: :bow: :bow:

Klistrar in mitt svar i den tråden så slipper du leta!!

Per rider med en sk romaltygel, då får man hålla änden av den med en hand, och själva tygelfattningen med den andra handen i "vanlig en-handsfattning. Man får endast hålla änden på en sådan tygel, gör man något som kan driva/korrigera hästen med den handen blir man diskad. Så han red inte med 2 händer....
Däremot gjorde han en överspin( fler varv än programmet sagt) och då får man 0 poäng....

Tack för ett jättebra svar! nu har jag lärt mig nåt nytt igen! :bump:

Sara

Liknande trådar

Western Hej, Tänkte fråga lite då jag aldrig tävlat western. Tävlat i hoppning och dressyr i några år men aldrig western. Har lite frågor jag...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: kryddelydd
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
P
Distans Hej! Nu kommer jag med mina frågor igen! :D Ignorera mig om jag är jobbig men jag har så mycket jag undrar över. :confused...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: bra
·
M
Western :) Då har vi så gjort det Leksak & jag! Överlevt uppvisningen på Scandinavium! ;) Kändes lite löjligt, men jag var betydligt mer nervös...
Svar
6
· Visningar
1 253
Senast: Horsespirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama