Stångbett eller tränsbett?

ricca

Trådstartare
Nu blir jag helt snurrig!
I boken westernryttaren som ges ut av wras står det att hästar över 6 år måste ridas på stångbett men i regelboken står det att på d och c nivå kan man ha t-bett även om hästen är gammal!
hjälp!

Sv: Stångbett eller tränsbett?

Nu blir jag helt snurrig!
I boken westernryttaren som ges ut av wras står det att hästar över 6 år måste ridas på stångbett men i regelboken står det att på d och c nivå kan man ha t-bett även om hästen är gammal!
hjälp!

Stångbettsregeln gller på B- och A-tävlingar. På lägre nivå får man rida på tränsbett oavsett hästens ålder.

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 494
Senast: Ceta
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 513
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka