Magiana
Trådstartare
Jag är less på att ha hyresvärdens höns sprättande i mina odlingar och behöver sätta upp något för att stänga dem ute. Eftersom jag letar efter ett hus att köpa kommer jag inte bo kvar här så länge till, så jag är inte så villig att lägga särskilt mycket av varken pengar eller tid för att fixa ett staket, men jag blir ändå ledsen av att hönsen stökar till. Någon sorts material till staket behöver jag ändå skaffa, frågan är vad?
Jag vill helst inte ha ett så högt staket då jag själv vill kunna komma åt att rensa och fixa utan stora manövrar med att ta bort ett jättestaket. Jag hoppas att även ett lägre staket ska få hönsen att välja något annat ställe att sprätta på.
Längst bort i bilden har jag en liten stenmur för att hålla jorden på plats mot slänten vid äppelträdet. Där jag stod och fotograferade är det en grusgång och på vänstra sidan av spaljén är det en smalare remsa jord som jag håller på att plantera. Det är alltså den ytan som jag vill hägna in.
Är det någon som har något smart förslag?
Jag vill helst inte ha ett så högt staket då jag själv vill kunna komma åt att rensa och fixa utan stora manövrar med att ta bort ett jättestaket. Jag hoppas att även ett lägre staket ska få hönsen att välja något annat ställe att sprätta på.
Längst bort i bilden har jag en liten stenmur för att hålla jorden på plats mot slänten vid äppelträdet. Där jag stod och fotograferade är det en grusgång och på vänstra sidan av spaljén är det en smalare remsa jord som jag håller på att plantera. Det är alltså den ytan som jag vill hägna in.
Är det någon som har något smart förslag?