nice and happy
Trådstartare
Köpte för två år sedan en äldre tävlings häst som skulle bli som en omstart efter en tuff period då jag var tvungen att ta bort en häst. Den perioden var tuff vid övergång till nya hästen, ständiga oron att ngt skulle hända hästen ngt.. Men det släppte efter ett tag o hann ha honom i ett halv år innan hältorna kom o gick o det visade sig att han hade pålagringar i hovlederna... Vi försökte allt o han var bra från o till men han blev sämre så han fick somna in Mitt uppe i allt detta köpte jag en unghäst i början på sommaren men nu på sista tiden då jag har förberett mig på att ta bort den äldre så ser jag hältor på typ alla hästar o jag går hela dagarna med en klump i magen o oroar mig över unghästen. Jag vet att planen med unghästen var att vi skulle ha kul ihop o kunna ha ngt att forma som jag ville men den känslan har uppslukats av all oroa... Det känns inge kul ens..
Hur går man vidare? Känns inge kul att känna så här o vill ju inte att unghästen ska känna av mig oro.
Under inridningen i somras så har allt gått som en dans på rosor med honom o vi har haft super kul ihop men det är svårt att ta sig tillbaka dit utan att ha den klumpen i magen. Hur ska man tänka om i detta läge? Någon son vart med om liknade av att känna konstant oro över hästen?
Hur går man vidare? Känns inge kul att känna så här o vill ju inte att unghästen ska känna av mig oro.
Under inridningen i somras så har allt gått som en dans på rosor med honom o vi har haft super kul ihop men det är svårt att ta sig tillbaka dit utan att ha den klumpen i magen. Hur ska man tänka om i detta läge? Någon son vart med om liknade av att känna konstant oro över hästen?