Stamtavlor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ElinWennerstrom
  • Startdatum Startdatum
E

ElinWennerstrom

Någon som vet nån bra sida man kan hitta hingstar på? Helst Halvblod..? :confused:

Du vet inget om Hill's Double xx ??
Det fanns inget om den där!!:(

Du vet inget om Hill's Double xx ??
Det fanns inget om den där!!:(
Han är ju ett fullblod, din fråga gällde ju *helst halvblod*!?

Visst har många halvblod även fullblod i stamtavlan, men man bör ställa frågor på rätt sätt för att få rätt svar :smirk:!

Lite kort ur hingstkalender -00:

Hill's Double xx 809, brun, 160-20 cm (mkh - skenbensomfång). Prem AB-99.
Född 1974 i England.
e. Derring Do u. Pinelopi e. Prince Bio - Vatellor

Exteriört utlåtande: Kortlinjerad. Underhals, bra manke och bogdjup. Stupande bog. Uttåad fram, veka kotor. Bra avslappnad skritt, paddlande rörelser i trav. (14 år)

De framgångsrika tävlingsavkommor som finns omnämnda där är Double Connection xx och Hilly Trip xx, båda svår klass fälttävlan. Jag skulle tro att det finns fler framgångsrika avkommor idag och även några sådana med halvblod på mödernet.

Gymnasten på min användarbild har Hill's Double som morfar, mamman var rent fullblod.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 383
Senast: Nikan
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 355
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka