S

sgul

:bow: Tänkte få en stamtavla gjort för att sättas upp i vårt nyrenoverade stall. Min fråga är hur ska en sådan se ut efter konstens alla regler. När det gäller halvblod så står det hästens namn + födelseår och mammans namn och pappans namn. Gäller samma regler för en stamtavla till en islandshäst? Är det någon som vet?

Tacksam för svar Gunilla :bump:

Sv: Stamtavla

Svar ja, men man kan ju ta med släktledet också om man har lust och framförallt plats på den lilla tavlan. ;)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 355
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 258
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 571
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar