Stamfråga på fullblod som ridhäst!

Mysaan

Trådstartare
Jag har hittat några intressanta men tänkte kolla med er som är lite duktigare på fullblod i dag vad ni tycker om dessa stammar och vilken ni tror skulle lämpa sig bäst som ridhäst.

Häst 1: E: Richard of York U: Catina

Häst 2: E: Music Streak U: Ici

Häst 3: E: Steve´s Friend U: Soueuse Sissi

Den enda av dessa hästar jag kan minnas på rak arm är Steve´s Friend som jag själv red avkommor till på min tid och de var ju ruskigt trevliga vill jag minnas. Kanske för att jag själv ägde dem.

Sv: Stamfråga på fullblod som ridhäst!

Min kompis rider en häst E: Richard of York. I sin ungdom kunde han väldigt envis och testa allt och alla.

Han hade även sina egna åsikter i hoppningen ett tag med det har gett med sig och han har blivit jättetrevlig både i hoppningen och dressyren. Han utmärker sig extra i dressyren då han rör sig väldigt trevligt, speciellt i trav.

Jag har hittat några intressanta men tänkte kolla med er som är lite duktigare på fullblod i dag vad ni tycker om dessa stammar och vilken ni tror skulle lämpa sig bäst som ridhäst.

Häst 1: E: Richard of York U: Catina

Häst 2: E: Music Streak U: Ici

Häst 3: E: Steve´s Friend U: Soueuse Sissi

Den enda av dessa hästar jag kan minnas på rak arm är Steve´s Friend som jag själv red avkommor till på min tid och de var ju ruskigt trevliga vill jag minnas. Kanske för att jag själv ägde dem.

Jag känner till hästar efter två av dem.
Tror jag hört att Richard of york kan var bra i ridhästar:confused: Men har inte träffat någon, vad jag vet.

Music Streak avkomman är ganska vek och eftersom jag känner mamman "släkt" i det fallet kan jag nog säga att vekheten inte kommer därifrån:cool: Rar, vänlig men lite väl vek på ett sätt jag inte är så förtjust i. Bla ledde det till att den inte klarade att gå galopp.

Steves Friend-avkommor brukar vara små köttbullar:D har jag för mej, och även den jag känner rätt väl. Inte så liten och krallig, lätt att muskla och bra i psyket. Jag rider en som är ue S F och kralligheten finns även där.

Både Steves Friend och R o Y har Nasrullah i stammen och det gillar jag i alla fall, det sägs också att det är bra i hopphästar. :idea:

:D Jag red 2 stycken Steve´s Friends avkommor när jga jobbade med galoppörer och de var köttbullar men ack så söta. Såg inte ut som fullblod om man säger så.

Tack för era svar! Just nu lutar det åt S F´s avkomman eller York-pojken. Sistnämda verkar mest trolig då han är lite lagom stor åt mig.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hallojs! Som ett tips från Wrangler att "tänka utanför boxen" så kom hon på att höra med er hur ni hanterar och tränar dessa fullblod...
Svar
16
· Visningar
4 721
Senast: mamman
·
C
Western Hej allihop, Jag har haft ett stort stamintresse i 25+ år, men inriktat mig på de "engelska" grenarna. Vad det gäller westernavel, så...
Svar
13
· Visningar
2 317
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur