Stallutrustningsfrågor!

Empalie

Trådstartare
Vad får man tag på billiga och bra galler tillhästar dels vid fönster men även som avdelare mellan boxar!!!!???
Vart får man tag på "plåtstänger som man kan ha överst på boxväggarna för att inte hästarna skall gnaga där???

Sv: Stallutrustningsfrågor!

Plåtstängerna bör vara "u-balkar" av passande mått som träs över boxväggen. Ska det vara billigt får du kanske räkna med att svetsa själv, och köpa materialet på närmaste skrot/ plåtverkstad för box- och fönstergaller.

För överliggare på boxar sägs även hårdare träslag som lärk funka, hästarna lär inte vilja bita där. Tror det finns tidigare trådar om detta så testa att söka i forumet.

Annars finns många ställen som säljer färdig stallinredning, här finns t ex samlade länkar:
http://www.hastnet.se/hastnet/kategori/kategori.php?kid=12

Sv: Stallutrustningsfrågor!

Om du kollar i grannskapet så brukar det alltid finnas någon i närheten som handlar med plåt och med konstruktionstål, ofta runt 20 kronor per kilo.

Sen är det bara att kapa och svetsa och bocka för glatta livet !

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 116
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 845
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur