Stallutrustning

Fd Diabetikern

Trådstartare
Vart kan man hitta bra grepar? gärna utav den stora modellen.

Behöver även ha tag i en hötjuva samt ny piassavaborste men det tror jag går att få tag i här i närheten. Såg att Jula hade ganska billiga borstar.

Sen så undrar jag över lite stallutrustning för de allra minsta. Brorsdottern vill hemskt gärna hjälpa till men kan inte hantera våra tunga grejjer. har hittat en skottkärra som hon kan använda men nu behövs lite spadar och sånt. Vart kan man hitta det?

Vart har ni köpt era redskap och är ni näjda?

Sv: Stallutrustning

Grepar säljs överallt, men satsa på ett aubiose-skaft; mycket lättare och trevligare att jobba med! Vi kapade handtaget till en smal grep åt vår systerdotter, så det är mera hennes arbetsformat.

Kolla bole, börjes och andra för postorder. Annars Granngården och liknande. ... Och ja, dessvärre ett området där kvalitet lönar sig.

Aubriose eller hur det stavas är kanon, det är silverfärgade skaft och det är enorm viktskillnad på dom och tex dom blåa skaften.

Ang grephuvud så sitter det just nu på två aubriose huvuden på mina likadana skaft men när jag var på Gekås sist köpte jag huvuden där för 29,90kr/st, aubriose ligger nog nära 100-lappen men det märks skillnad i kvalitén även på dom, dom dyra huvuden har hållt i åtminstone 5 år :love:

Ok tack för era tips :)

Har en lite dyrare modell av spångrep men kommer inte rikigt ihåg vad det är för märke men inte någon med blått skaft då de går sönder så himla ofta.
Är nu på jakt efter en halmgrep.

Men tack för tipsen :D

Ellers så har du jo FISKARS greipene da.. De med svart skaft (vel og merke firskars skaftet) Synes disse er de beste, blir ikke like fort slark i dem som Aubriose synes jeg..

vi köper i Provinsbutiken typ lantmännen. det är det närmaste och har de mesta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 426
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
4 993
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 812
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 759
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka