Stalltäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Vindelkusken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 813
V

Vindelkusken

Har kollat på åtskilliga annonser om begagnade stalltäcken och nytillverkade hos olika postorderfirmor. Jag har dock svårt att hitta nåt som har glatt yta, inte för tjockt (max 200 g), och framförallt inte så djupt. Jag har en pålle vars täcken oftast når ner till knäna eftersom hans kroppsbyggnad är aningens smäcker och inte så djup i bålen. Har ni nåt bra tips? (nytt eller begagnat)

:bow:

Sv: Stalltäcke

Har funderat på det faktiskt ;) Men jag tyckte det såg rätt "djupt" ut?

Horseware Amigo Insulator 150 g!

Jag har ett sånt! Tycker att det är jättebra, har det på ett fullblod som är rätt smäcker.

061201-03.jpg

Det såg ju väldigt fint och glansigt ut, så det inte fastnar spån och sånt på :d Var köpte ni era amigotäcken?

Kapar tråden lite...

Kan hästarna röra sig obehindrat i detta täcke?
Jag vill ha ett stalltäcke med blank insida som också går att ha ute, under utetäcket.

Jag har även tittat på Event stalltäck, det har ju bogveck.

Kapar tråden lite...

Kan hästarna röra sig obehindrat i detta täcke?
Jag vill ha ett stalltäcke med blank insida som också går att ha ute, under utetäcket.

Jag har även tittat på Event stalltäck, det har ju bogveck.

Har tänkt i de banorna också... Om man bör ha bogveck tex på täcket. Men samtidigt är väl horsewaretäckena rätt rymliga? Ser på en av bilderna att det går upp över manken, det ligger alltså rätt bra? Visst är det inga bensören på deras täcken?

Hur är dom i bogstorlek?
Jag tycker de ser så smala ut på något sätt i bogen, spännena är väl inte ställbara heller?

Ok, då kanske man törs prova ett Amigo då.
Iofs finns väl bogbreddare att köpa annars...

Jag har lite samma problem, vår häst är jätte liten i bogen! nästan varända täcke åker bak och trycker på bogen! Så amigo täckena är bra i bogen på en sådan häst, eller har jag förståt rätt??

Njae, jag skulle nog säga att vi har motsatt problem, jag har ett kallblod och en del täcken går inte att knäppa i bogen ;)
Och min häst är ändå inget jättekallblod med ladugårdsbringa, men ändå :crazy:

Hur ärdomi storlekarna? Tänkte just beställa ett 300 grams inentäcke i storlek 145 som han alltid anars har. men sedan såg jag att det finns i 140. Vad skulel ni ta? Är de stora i storlekarna? Vill itne att det ska glida bak! :/

Min har 145 i det mesta och har även 145 i innetäcket. Min andra häst har 145 på innetäcket men har 155 på det mesta annat. De är rätt normala i storlekarna tycker jag. Har man en liten 145-häst kanske man kan ha 140.

Utetäckena är större i storlekarna, fick hem mina nya Amigo turnouts idag, 145 är med gott om plats i, så har man en nättare häst kanske man ska ha 140 i utetäcke.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka