Stallrenovering, behöver lite hjälp!

Vindruviz

Trådstartare
Halloj! I vintras började vi hacka sten, och nu är renoveringen av stallet näästan klart. Det som återstår är målning + köpandet/byggandet av en 3x3 m box. :) Jag kan inte alls bestämma mig vilken färg jag ska ha på väggarna+boxarna inne i stallet. Det ska vara vitt på övre hälften av väggarna, men nedre hälften vet jag inte. Funderar på rött, och röda boxar... Vill gärna ha tips på färger! (Inte för ljusa)

Vet inte hur man lägger in bilder, så gå in på denna länk för att se stallet.(dålig bildkvalité) :laugh:

http://www.pixbox.se/pic_show_id29682136.html

Sv: Stallrenovering, behöver lite hjälp!

Jag har sett ett stall som var rött nertill och vitt upptill och jag tyckte att det var snyggt.
Dock var det fönster i princip överallt så det fanns mkt ljusinsläpp.

Jag tycker det är mkt snyggt med grått i olika nyanser (lite mörkare grått i ditt fall då eftersom du inte ville ha allt för ljusa färger). Blågrönt och dalablått och olivgrönt är också snyggt, det ger en varm känsla tycker jag.

wow!!! ditt gamla stall är 100 ggr bättre än mitt gamla!! men nu är det bara taket som behöver bytas och sadel kammaren kvar för mig^^.
vi målar alla väggar vita (inte så smart då skiten syns jag vet) sen så målar vi allt trä i boxarna i en röd färg som man ser alla knastrar och ådringar igenom:D metallen är svart i boxarna.

jag kan lägga upp bilder senare idag på mina före och efter bilder!!:bump:

Tack för svaren! Vill gärna se bilder på andras stall, hur ni har målat! :D

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Tjôta
·
Anläggning Nu börjar mitt stall bli klart och frågan om målning har blivit aktuell. Stallet är ett litet stall av "utebox-typ" med två isolerade...
Svar
5
· Visningar
7 111
Senast: anni0301
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama