ställningsrapporter hallandsritten?!

Sv: ställningsrapporter hallandsritten?!

Men jösses, är det ingen som sitter hemma och har rapporter. :confused:

Jaja, Simlångsdalen brukar väl vara snabba med resultaten, så man får väl hålla sig tills i kväll.

Det enda jag vet är att Starlight och Karin Thorén är godkända i T 50 km.
Ingela

Dinamith och Kjell är också godkända i T 50 km.
Ingela

Så, "hemma" i stugan i Båstad nu efter en härlig tävlingsdag i stormen ;) Nöjda och glada kan tilläggas!

Lite om hur det gick i 8 milen kan jag iaf bidra med:
1- Maria Hagman Eriksson- Power, 19,6km/h
2- Ewa Mårgård- Ghadir, 19,6 km/h
3- Annie Johansson- Sunny Girl, 19,2 km/h
4- Cecilia Hellesen Hansen- Bomb Jack, 18,5km/h
5- Fanny Eriksson- Jimmy Cricket, 18,5 km/h
6- Tonje Danielsson- Molinas Nickow, 17,0 km/h
7- Birgitta Almlid- Diakon, 14,7 km/h
Dessa ovan var de placerade...
8- Lars Thunander- Robin Hodd, 14,7km/h
9- Frida Ekström- Zinner, 14,5km/h
10- Caroline Franzén- Ganzir, 14,5 km/h
11- Susanne Fahlström- Zaphir, 14,5 km/h
12- Erika Kjellen- Pyhl, 14,5km/h
13- Liv Burdett- Ruwacha, 14,1km/h
14- Gunnel Lundström- Sven, 14,1km/h
15- Emelie Ekström- Sol, 14,1km/h
16- Lena Sandberg Nilsson- La Rubarbh, 14,1km/h

Lovisa Nordin, Emma Persson, Kim Carlborg, Karl Göran Forster och Johanna Videla befann sig på banan när vi lämnade tävlingsplatsen.
Resten uteslutna..dock va det ju några som innan start bytte klass och så...
Men där har ni lite iaf...

Nu blir det dusch och torra kläder, Häls. Caroline x2 :)

Då var man hemma efter en ritt där det regnade OAVBRUTET...jösses har aldrig varit med om något liknande...har stora skrapsår på benen och ett 2kött"sår efter trosorna...aj!

Hur som helst, angående Dinamith och Kjelle så red jag ihop med honom den första slingan då vi hade lite samma planer, vi låg i tätklungan men efter en del komplikationer på banan så valde vi att ta det lugnare och lämnade de andra framför oss.

Dinamith såg verkligen fin ut idag!

I femman så tror jag det såg ut såhär:
1:a Thereze Tillbom - Aja Hirani
2:a Jonna Brunnström -Sockertoppen
3:a Anne Rohtla - Galarina
4:a Maria Dahlqvist - Kasai Ibn Ffatal
5:a Liselott Friederich - Red Ferrari
6:a Sandra Henriksson - Amber
7:a Connie Mogren - shiloh two
8:a Matilda Cronqvist - Renaldo
9:a Kjell Westerback - Dinamith

sen kommer jag inte ihåg resten

Trött nöjd funktionär hemma efter tävling, hundrastning och mockning av stallets boxar. har även ätit lite.
Jo de sista efterlängtade fantastiska ryttarna i 80 km. foster valde att bryta på banan då hästen helt enkelt inte ville vara med längre. Den stentuffa Lovisa Nordin som red utan att byta skor hela ritten, åkte av tappade hästen , red längst sträcka i detta regn blev godkännd GRATTIS! Allegria Wierusz oxå GRATTIS! Tänker på en fem milare som åkte av och fick ett dopp i vadet....DET MÅSTE VARIT KALLT!
VILKA VIKINGAR!
Båstads fina anläggning var kanon. Vilken tur att vi kunnde ha vilområdet i ett av ridhusen. God mat! Tack till båstad! Men gärna något mindre regn och blåst till nästa år! För då VILL jag rida!

Jag och Milia blev godkända, vet dock inte tiden. Eva Mourujärvi med Perfecja också. Linda Thell blev ej godkänd med Zcin Cin och missade då att båda passera 1000km i år...:(
Mycket avåkningar vid havet var det - tvärnitar vid floderna som borde varit rännilar var vanligaste orsaken.

Vi enades om att detta inte var Hallandsritten - detta var Hallandsvadet. 40% av banan var under vatten... :rofl: Så, nu har vi Vasaloppet, Vansbrosimmet och Hallandsvadet!

När SMHI utfärdar klass 1 varning på nederbörd och det blåser mellan 10-20 sekundmeter; vad är mest rimligt att göra?
a) poppa popcorn, hyra en rulle och småsova i soffan?
b) ta ut ett 80-tal hästar på stranden + ett ton funktionärer och groomar och rida hela dagen?

Ja, då kan vi stillsamt konstatera att distansryttarsläktet håller en klass för sig! Heja oss!:bump:

Tack alla som ställde upp och funktionärade en dag som idag - vilka hjältar!

Bortsett från vädrets vrede var det en superfin bana. Tänk er den en sprakande solig höstdag istället! (Jag vet, tanken är svår att visulalisera när fingrarna fortfarande ser ut som russin och dessutom är grönsvarta av färgande handskar...)

Nu ska jag sova till något dåligt TV-pogram tills Patrik skickar mig i säng. Natti!

:bow: till alla tappra ryttare som kämpade i det gräsliga vädret.

För er som inte var där, så här såg det ut vid havet, myyysigt :D

img_8372.jpg

Kanonbra med viloområde inomhus!!

Vill bara tacka alla fantastiska trevligga människor i klubben som ställt upp och ordnat Hallandsritten.. Fast tänk OM ni hade haft liiiiite bättre väder.. hihi!! Blöt blev man.. och badade fick man göra.. och plaska i vatten hela långa dan.. men vad göär det.. när Sven var så duktig ändå.. Jag är supernöjd med min "lille" pålle.. som stod ut hela dagen i detta ösregn och storm..
Nu ska jag soooooova.. och Sven ska ha semester och vila upp sig efter årets alla distanser han gjort.. Ha det gott .. :laugh:

Jag gjorde min första distansritt igår, 50 km CR. Trots vädret så tyckte jag det var superkul och min häst skötte sig utmärkt, tog det dock väldigt lungt men huvudsaken var att jag fick godkänt! Så till våren blir det Tävlingsklass för oss, det ser jag fram imot!

Jag befann mej i vadet tillsammans med henne som ramlade av mitt i vadet. hennes häst fick panik i de starka strömmarna och började hoppa runt som en kängru. Hon höll sej kvar länge men tyvärr så gjorde hästen en helvändning nästan uppe på andra sidan och hoppade tillbaka ut i strömmarna och rakt på mej och Zodiac som tappade balansen och satte sej i vattnet på bakbenen. Så där hängde jag med bägge benen under vattnet och halva sadel.
Jag blev rätt skakig och att dessutom se den stackars tjejen som jag tror hette Ellinor kämpa för att komma upp ur vattnet med ett hack som blödde på kinden och få tag på sin häst som stod på andra sidan vadet och hängde.
Väl uppe på andra sidan och när jag såg att det kom flera ryttare på den sidan hästen stod samt att det kom människor springande längs stranden för att hjälpa henne valde jag att rida vidare då Zodiac skakade och var rätt uppe varv. Ganska medveten om att jag inte kunde göra någonting på fel sida av vadet och med en hysterisk häst som bara ville bort från vattnet.....
Sedan hann jag kanske 5 km till och så brast ringen till mitt ena stigläder,den gick bara i 3 delar!!! Och hur fasen skall man klara av att rida med en stigbygel i 2½ mil?
Gud ske lov stod Cleeses groomar Patrik och Magdalena (här känd som Limona) precis bredvid när det hände så de kunde hjälpa mej att hålla Zudden som var lite i varv just här när flera ryttare passerade och efter en lång tids trasslande lyckades jag få fast stiglädret i sadelgjorden (!) och knöt sedan fast stigbygeln i lädret.Det blev inte helt jämnt så jag fick rida med knäslut och försöka balansera mej jämnt utan tryck alls i stigbyglarna.
Resten av tävlingen tuffade vi på,jag fick till lädren något jämnare i grinden men fortfarande utan att belasta stigbyglarna så klarade vi av att komma i mål och bli godkända:)
Jag är glad att jag bytte till 50 km i stället för 80 något jag redan på för hand bestämt att göra om det blev regn då jag får jätteproblem med mina händer i kyla och väta. Zodiac var oxå glad att jag bytte till 50 km..:p
Kanon var att vi fick vara i ridhuset som vilo och vet område..underbart!
och ett stort tack till Patrik och Magdalena som var på rätt plats i rätt tid:bow:
Och visst var det häftigt att rida på stranden även om regnet och motvinden förtog något av tjusningen:grin:
Så tack till Simlångsdalensryttarförening som alltid har proffsiga och välarrangerade tävlingar! och verkligen gör det bästa för att det skall vara så bra som möjligt för ryttare och hästar!:bump:

Resultat ligger ute nu på Simlångsdalensrf s hemsidan

Men vi är ju inte riktigt kloka som ger oss ut i detta väder!
Det var få strykningar så alla är lika tokiga.
Detta var min första regnritt. Hoppas det dröjer lika länge tills jag behöver rida en sån till igen.
// Linda

Den stentuffa Lovisa Nordin som red utan att byta skor hela ritten, åkte av tappade hästen , red längst sträcka i detta regn blev godkännd GRATTIS!!
Ja jäklar. Zlota var inte glad, vi gick minst 9 mil totalt... Hon fattade inte riktigt det där med att lastas mitt i vila bara för att ta en del av stranden en gång till.

Gud vilken ritt du hade!
Jag ahr också varit med om att sadeldelar flyger av under ritten, det är inte kul. Fick rida en bra bit med bara en stigbygel på billingeritten...knöt ihopa det sen med skosnöre:p

Grattis till alla som blev godkända och ja tack till simlångsdalens ryttarförening för en rolig ritt! Jag och Amber älskade stranden, Amber älskade det för mycket bara... varav den första turen på stranden blev det sken igenom hela sträckan! :crazy: ber om ursäkt för de jag ev råkade störa när Amber prejade sig fram...jag var mest glad att vi överlevde haha

Ja j***ar va jag o Ganzir försökte få tag i Zlota, hur dum får man va, nu borde hon fatta att det inte lönar sig att kasta av matte!
Mkt bra arrangerat, vi passade på att stanna kvar en natt extra och äta o sova gott istället för att köra hem. Mkt skönt. Syns på Carros bilder att det var lite blött på det sk upploppet ( läs insjö). Känns lite macho att klara av den tävlingen. Hästarna förtjänar god mat och lång vila nu.
Strand, storm och regn är ingen superkombination helt enkelt. Har inte fått ur sista sanden ur öronen ännu....
I morse så tog jag ut Ganzir ur stallet där, han gick o ställde sig i en vattenpöl och såg väldigt nöjd ut...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 522
Senast: Kakis
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 842
Senast: Mineur
·
Relationer Vi är ca 10 st i vårt arbetslag och nu ska en tjej gifta sig, vi känner ej brudgummen.Vi är inte bjudna, men vill gärna uppvakta på ngt...
Svar
3
· Visningar
470
Senast: SaraXX
·
Hästmänniskan Ngn som läst den nya som tydligen blivit klar nu? Finns som.låst artikel på Ridsport.
Svar
2
· Visningar
440
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka