Stallkatterna

L

Linker

Nu är det så att stallkatterna har fått väldigt hårda magar, antagligen mask. Jag har pratat med stallägarna, och dom säger att dom avmaskat dom. Men nu har katterna varit lika hårda i 1månad. Är det farligt om dom skulle få avmaskningsmedicin av både mig och stallägarn, ifall ens stallägaren ger maskmedicin som den säger. Tacksam för svar! :)

Sv: Stallkatterna

Det kan säkert vara mask, och ägaren kan säkert ha avmaskat som h*n ska. Men frågan är vad det är för avmaskningsmedel och vilka maskar det tar. Samt om dom gjort exakt som man ska. Och om de va tablettform på medlet så går många katter och hostar/spyr upp det om man inte kollar dom noga.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Hazel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 405
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar