Stallinredning.

D

diartistakasha

STALLINREDING ska det stå...dumma tanjentbord :(

Ska köpa ett hus där jag har ett oinrett stall. Takhöjden är bra, golvet ärdfixat och sadelkammare isolerad och klar. Det enda som åtrestår är att smälla upp några boxar.

Vad ska man göra ,köpa snickra eller mura?

Ni som köpt boxar färdiga, vad har det gått på ungefär per box?

Kommer inte köpa nåt speciellt om det blir aktuellt utan vanliga standard boxar.

Älskar ju murade stall men misstänker att det är krångligt att göra själv och nån hantverkare tänker jag inte ta in. Nån som gjort det? finns det nån bra bok med beskrivning att gå efter då?

mvh

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stakkinredning.

om allt annat är klart så gissar jag på att du är sugen på att få in hästar så fortsom möjligt.. isf skulle jag rekommendera färdiga boxar, finns från ett antal tillverkare som alla gör lite olika.. sedan kan du piffa själ med färger och sådant.. :)

får man se lite bilder på stallet kanske? :angel:

Tja det är ju ingen jätte panik med stallet ännu då jag har hästarna hemma hoss mamma nu och det ligger inte så jätte långt iväg. (eller ja just nu går de i och för sig på bete ;)) Men ja om inte allt förlång tid vill jag ju ha in dem. Bilder kan jag slänga upp om ett tag har inga på hur det ser ut nu.

Mina kostade ca 5000 per box........men det är 8 år sen.....

Det lättaste at få reda på vad kostar är att googla på stallinredning....sen begär du offerter på det antal boxar du tänkt.

Sen är det bara att välja......biligast....eller snyggast....eller ngt annat kriterium

Det lättaste at få reda på vad kostar är att googla på stallinredning....sen begär du offerter på det antal boxar du tänkt.

Sen är det bara att välja......biligast....eller snyggast....eller ngt annat kriterium

Ja exakt... och en skiss på stallet (brukar gå bra med vad som bara man ser vad det föreställer) brukar vara uppskattat

/Borboleta *fd stallinredningsäljare*

Sv: Stallinredning.

tack tack. Jag är lite dålig på att trycka på rätt tangenter av nån anledning:)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 355
Senast: Ajda
·
Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 302
Senast: MaRomer
·
Anläggning Femtielfte tråden i ämnet gissar jag, men jag hittar inte svaret på min fråga riktigt. Om man läser JBV:s regler säger den alltid att...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: rebus
·
Anläggning Har precis köpt hus (i fredags) och har nu påbörjat bygget av stallet till mina två hästar. Håller på att slita med golvet, eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 627
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama