Stallhyra???

M

Monkas

Hur mycket ska jag betala i hyra?? Stallet är litet, 2 boxar+liten gång, 1 litet fönster, högt i tak, behöver målas, grusgolv, just nu ingen el, inget vatten. Fick göra iordning själv efter att ägarna haft kalkoner där. Ingen sadel-eller foderkammare, hö och halm kan jag få ha på logen som är bredvid. Det finns bara några små skogshagar som jag får hägna själv. Ingen ridbana eller hage att rida i. Fördelen är att det är "hemma" så att dottern och jag kan ta oss dit när vi vill.
Stallägaren vill att jag säger vad jag tycker det är värt i hyra. Jag jämför med "hemmaridklubben" som ligger ca 3 mil från oss. Där tar dom 500 kr i "kallhyra", då har man in och utsläpp var 12e dag. Då finns det hagar, ridbanor och ridhus.
Snälla hjälp mej.
 
Sv: Stallhyra???

nja du ska inte behöva betala mycket ungefär 150kronor kanske ..
mer ska ddu absolut inte behöva betala !
eftersom det inte finns ridbana och det behövs på vintern ...
 
Sv: Stallhyra???

har du fått göra i ordning stallet själv för att kunna ha hästar där och att det inte är el eller vatten indraget så tycker jag inte att du skall betala någonting överhuvudtaget.
Det är ju inte speciellet hästvänligt från början, utan paddock klarar du dig, men i och med att du även får bekosta stängselmaterial?? eller?
Jag vet ju inte om de som äger "ditt" stall är villiga att stå för något, är de inte det så tycker jag gott att de kan vara glada för om någon kommer och vill ha djur i deras lagård och hålla landskapet öppet. ;)
Lycka till!
 
Sv: Stallhyra???

Vad hyran är och vad som ingår i stallhyran, gör man upp innan man tar sin häst till ett stall..:idea:
 
Sv: Stallhyra???

Hyr själv en fd ladugård som vi har gjort iordning till stall. Där fanns det el indraget men inget vatten, det har vi dock gjort då det fanns brunn på marken. Vi har bekostat all inredning. Vi rev ut allt så att det endast fanns skalet kvar. Vi betalar en hyra på 1200:- per år för hela stallet och marken (som räcker till vinterhagar). Det finns plats för fyra hästar i stallet och vi har även möjlighet att nyttja andra byggnader på gården för transportförvaring mm. Ombyggnaden kostade oss ca 45000:-, då hade vi tillgång till en elektriker gratis. Så kostnaden är endast material. Då har vi även byggt smart men inte snålat på sådant som vi vill ha. (bra belysning, spolspilta, bra boxar mm). Takhöjden behövde vi inte göra något åt då den var ok. Ovanför stallet finns ett stort höloft. Vi har upprättat ett 10 årskontrakt. Så om du jämför med oss så kanske en hyra på mellan 500 och 1000 per år är rimlig för dig.
 
Sv: Stallhyra???

savage skrev:
Hyr själv en fd ladugård som vi har gjort iordning till stall. Där fanns det el indraget men inget vatten, det har vi dock gjort då det fanns brunn på marken. Vi har bekostat all inredning. Vi rev ut allt så att det endast fanns skalet kvar. Vi betalar en hyra på 1200:- per år för hela stallet och marken (som räcker till vinterhagar). Det finns plats för fyra hästar i stallet och vi har även möjlighet att nyttja andra byggnader på gården för transportförvaring mm. Ombyggnaden kostade oss ca 45000:-, då hade vi tillgång till en elektriker gratis. Så kostnaden är endast material. Då har vi även byggt smart men inte snålat på sådant som vi vill ha. (bra belysning, spolspilta, bra boxar mm). Takhöjden behövde vi inte göra något åt då den var ok. Ovanför stallet finns ett stort höloft. Vi har upprättat ett 10 årskontrakt. Så om du jämför med oss så kanske en hyra på mellan 500 och 1000 per år är rimlig för dig.

Har du verkligen skrivit rätt pris 1200:-/ år ???
Då har du det VERKLIGEN BILLIGT..

Det är helt orimliga priser ni talar om ???? eller var finns byggnaderna, mitt i skogen i Norrland ??

Eller så är det jag som har extremt högt arrende....
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 963
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 697
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 196
Senast: Lavinia
·
Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 850
Senast: Hannah199
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp