Stallhyra?

finapina

Trådstartare
Hur mycket är det vettigt att ta i stallhyra för litet men nybyggt stall ute på landet?Fullservice samt grovfoder inräknat? ridbana finns men 2 mil till närmsta ridhus.Berätta gärna vad ni tycker är vettigt!
 
Sv: Stallhyra?

Om man kollar till där jag bor kostar det mellan 1800-2000 kr för det du erbjuder. Men; Belyst ridbana? Vad innebär fullservice för dig och ditt stall?
 
Sv: Stallhyra?

Räkna på vad det kostar för dig och jämför med vad det kostar i andra stall i ditt område.
För mig är fullservice inklusive all, alla fodringar, ut och insläpp, mockning, foder och strö.
 
Sv: Stallhyra?

Oavsett var stallet ligger i landet bör du räkna på vad det kostar att stalla upp en häst i en box.

El, slitage, hagmaterial, underhåll, osv även ett snittpris på stö/foder

När du räknat klart så borde du ha en siffra som du behöver ta i hyra för att gå plus minus noll.
Om du inte har lust att betala för någon annans hobby så begär inte mindre.

Efter detta kan du titta på vad andra stall runt omkring tar i hyra, du kanske kan gå lite plus om du har tur beroende på läge
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Sassy
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 058
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 958
Senast: Sorgsen
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 993
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Ramla av varje uteritt?!
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp