stallfönster/stalldörr & värmekällor ???Å

Moppa123

Trådstartare
Hejsan!
Jag är i stallbyggartagen och sitter här och funderar på stallfönster o ytterdörren. vill ju hitta någorlunda prisvärda oxå...

Fönstren vill jag ha i storlek 1200*800 mm, men öppnignsbara utåt.
Vad har ni för fönster i era stall? och var fann ni dem?

stalldörren vill jag gärna ha en pardörr 1600 mm ( 1200+300 mm).
Men hur hög är era ytterdörrar? 2100 eller 2300 mm???

Sedan håller folk på att försöka övertala mig att lägga in golvvärme i sadelkammaren, är det någon av er som har det?
Vad har ni för värmekällor i stallet annars?

Sv: stallfönster/stalldörr & värmekällor ???Å

Hejsan!
Jag är i stallbyggartagen och sitter här och funderar på stallfönster o ytterdörren. vill ju hitta någorlunda prisvärda oxå...

Fönstren vill jag ha i storlek 1200*800 mm, men öppnignsbara utåt.
Vad har ni för fönster i era stall? och var fann ni dem?

stalldörren vill jag gärna ha en pardörr 1600 mm ( 1200+300 mm).
Men hur hög är era ytterdörrar? 2100 eller 2300 mm???

Sedan håller folk på att försöka övertala mig att lägga in golvvärme i sadelkammaren, är det någon av er som har det?
Vad har ni för värmekällor i stallet annars?

Jag vill gärna oxå fråga ang inåtgående fönster, fungerar det bra tycker ni??? har ni gallret på väggen innanför så hästarna inte kommer åt fönstret?

Jag har inåtgående fönster (getinge) och tycker de fungera bra. De går att lyfta ut, så under sommaren tar vi borta fönstren och sätter in ramar med myggnät. De sitter ganska högt upp, så vi ska göra galler som ochså går att fälla ner. Stalldörren är en delbar. Allt är köpt från Nordpost. I själva stallet har vi ingen värme men i sadelkammaren sitter det ett elelement med fläkt.

Jag har inåtgående fönster (getinge) och tycker de fungera bra. De går att lyfta ut, så under sommaren tar vi borta fönstren och sätter in ramar med myggnät. De sitter ganska högt upp, så vi ska göra galler som ochså går att fälla ner. Stalldörren är en delbar. Allt är köpt från Nordpost. I själva stallet har vi ingen värme men i sadelkammaren sitter det ett elelement med fläkt.

tack för ditt svar :) har du 1200*800 storlek på fönstren? vilken höjd har ni satt fönstren på ?
och sedan en fråga till, din dörr är den 2100 hög? eller 2300 ?

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka