Nebraska

Trådstartare
I fredags var jag in och åt på stallfiket för första gången på åratal. Och blev lite smått chockad över hur usel maten var :crazy:. Dom lyckades med konststycket att servera en hamburgertallrik som var oätlig. Burgaren var mest kokt och bara senor, stipsen hade nog legat i friösen hela kvällen. Stenhårda och kalla. Dessutom kostade det 115:-....
Hur är det på erat fik?

Sv: Stallfik

Vårat fik är kanon...allt är istort sett hemlagat.
En hamburgertallrik kostar väl 69 kr tror jag ...typ

Vårt fik har verkligen varit ett "flott-ställe" under alla år men priserna har vär legat runt 70-90 kr efter vad man beställer.

De senaste åren har det varit ÄNNU värre. Nu blir det ny regi i juni så jag vet inget om vare sig pris eller kvalitet.

Tror inte det finns bättre stallfik än Sundbyholm :bow: :bow: :bow:.
Har nog provat dom flesta. Kan nog iaf med säkerhet säga att Rättvik är sämst
thumb.php

Måste säga att jag blev jättebesviken på renoveringen av stallfiket på Valla.Verandan blir säkert jättebra nu till sommaren. Men oj vad trist det blev inne :crazy:. Vitt,vitt vitt och nåt bamuskott :grin:.

Sundbyholm är verkligen kanon, det var värre förr när fiket låg borta vid "påkörningen" ..då var sundbyhplm SÄMST alla kategorier...blanka potäter o grå sås men gråa sura tanter som serverade...

Däremot vill jag minnas att just Rättvik hade kanonfik för många herrans år sen...färjestad har det varit olika , nu är det en fd A tränare som driver fiket och det är kanoinfin mat ....

mina två favoritfik är Örebro och Sundbyholm.. kanonmat :d (har tur denna veckan ska på trav 3 ggr och 2 av dom gångerna ska jag till dom banorna ;) ).. bottennappen är Solvalla och Mantorp.. alla andra banor ligger typ mittimellan där :D

vårat har hemlagat typ 2 olika rätter att välja mellan priserna är ok däremot gilalr jag inte bergsåkers! var vrålhungrig en morgon jag kom dit oc fick betala nästan 100 kr för en macka och dricka. SINNES!

Jag som inte egentligen håller på med trav men brukar agera chaufför emellanåt har lite koll på stallfiken här uppe..

Boden: Bra mat, hyfsade priser, dock ofta slut framemot lopp 6-7 nångång. Kaffet smakar skunk!

Umåker: Inte riktigt nöjd här heller, maten är ofta smaklös, dock är deras grillmat riktigt hyfsad. Iallafall dagar då det inte är så jättemycket folk!

Skellefteå: God mat, och jag kan döda för deras räkmackor (som ofta är slut innan första start :D). Grillmaten har jag inte testat här.

Övik: Hyfsad husmans, ett par maträtter att välja på och de har buffé. Grillmaten är också hyfsad.

Förutom att jag också reagerat på den taskiga kvaliteten på käket och de höga priserna på flera stallfik så finns det en fråga jag ständigt ställer mig.

Varför finns det aldrig några "smala" alternativ??? Fräscha sallader till exempel känns som om det skulle vara en höjdare. Hästfolk är väl ofta rätt rädda att rasa upp i vikt - kan tänka mig att kuskar och i synnerhet montéryttare vill försöka hålla sig på sin vikt i vart fall. Ändå har jag hittills inte sett något stallfik med ett vettigt nyckelhålsmärkt alternativ.

Som kroniskt bantande hatar jag det faktum att mat på stallfiket är synonymt med endera geggig överkokt potatis med gräddsås och stek eller liknande eller pommes frites till hamburgare/lövbiff eller korv.

SMAL MAT åt hästfolket tack!

I kalmar är stallfiket kanon tycker jag. Husmanskost, mackor, sallar hamburgare.... På tävlingsdagarna finns Thai mat också. Hyggliga priser. Avslappnad miljö och ägaren Harry är kanontrevlig.

Solvallas fik var kanon för 30 år sedan. Bra mat, priser och miljö. Synd om det har förändrats. Skitkul när vissa av dagens kuskar och tränare var "snorungar" då för 30 år sen.... Matkrig var inte vanligt, men förekom mellan varven, så jag har slängt pannkaka på en kusk vi ofta ser på TV. (hihi)

Men inte just på tävlingar... :D

Då kräver verkligen min kropp något fettdrypande. :o Har jag ridit så har jag ju bränt ännu mera och då blir det inte smalmat även om jag normalt äter rätt vettigt.

Just nu blänger jag på de täckta fönstren på stallfiket och hoppas att det blir bra där, det känns ju knäppt att såga sitt eget stallfik just nu då det återuppstår i helt ny skepnad snart! :idea:

Det kanske bara är jag som saknar det då. Eftersom jag följer med min stallägare när han startar vilket kan vara sällan eller lite oftare beroende på när det finns bra lopp så känner jag att jag inte VARJE gång kan smälla i mig den där feta maten. Det sumpar ju en hel veckas bantning nästan.

Så jag försöker att inte se hungrig ut och tar en kaffe :angel: och sedan får jag ha med mig något nyttigt att klämma i mig. Fast det vore ju trevligare att äta med de andra!

Enda gången jag hinner med stallfiket är iofs när jag inte har starthäst så på så sätt håller jag med. :idea:

Det var nog bara din teori om att kuskar/ryttare önskar smalmat jag reagerade på. ;)

Solvalla är helt sämst. Blev mörkrädd i onsdags, en kille kommer in under lopp 7 & beställer wok. Kassabiträdet (som ser ut som nån de plockat från gatan btw) ropar åt kocken som svarar " jag har inte tid nu!" Öhh???

De gånger vi besöker Valla knatar vi över till Mats på publiksidan & tar en hambuger ;) Saknar Mats chicken tandoori på gamla Travernan :love:

Fikar gör vi på BlåStugan.

Liknande trådar

Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka