N

Notorius

Vart utbildar man sig till stallchef/stuterichef ?
Kanske inte heter just så, men nått liknande iaf :p

Sv: Stallchef

Okej, det är ju långt bort :( Bor i Värmland :p Kan man inte göra det nån annanstans?

Men du bor ju på internat...är väl sällsynt man kan pendla till sin utbildning...även om det händer..

Ja, inte det jag menade, bara att det blir långt hem när jag vill hem :p Kommer inte kunna åka hem på helgerna då :p

Nej men det får man räkna med...man får ju välja..utbildning eller hemlängtan ;-)...

På Flyinge får man inte stalla in sin häst, men I Södra Sandby..dvs bara ett stenkast från Flyinge finns en gård som heter Gustavslundsgård...där kan man ha sin häst. Min medryttare och tillika fodervärd går Hippologprogrammet nu, och har min pålle med sig..Dom bor på denna gård. 1900:-/mån..då ingår allt, sedan har man schema på helger osv...Hon själv bor även på gården...1800:-/mån. Då Flyinge med omnejd är ett häst-mecka så är stallplats inga problem...

Jo jag vet det, men 1900 i månaden var ju jättebilligt.
Ligger det i närheten av Flyinge?
Jag ska inte gå gymnasium än på ett tag (hösten -06) men kan ju vara bra att veta ;)

Hippologen är en högskoleprogram. För att kunna söka till Stallchefsutbildningen på Flyinge måste du ha gått gymnasiet (antingen naturbruksgymnasie hästinriktning med vissa betygskriterier som måste uppfyllas eller "vanligt" gymnasie och sen göra praktik i 6mån).

Nej det finns hippolog-gymnasium också. Kolla på Flyinges hemsida.
Det finns hippologprogrammet (högskola) och hippolog gymnasiet.

Hippologigymnasiet menar du då...
ska du gå där eller?

Man kan tydligen även läsa stallchefutbildningen i skara oxå! Vet inte hur dom har det på strömsholm. Annars är det ju Flyinge som är dom stora på just stallchefutb. Men min fodervärd ska flytta till skara i höst för att läsa till stallchef.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar