Stallapotek!!!

T

teess_aan

Någon som vet vad som exakt skall vara med i ett stallapotek...så jag inte missar det när jag skall gå och handla dettta.....:bow: :cool:

(mitt förra apotek försvann);)

Sv: Stallapotek!!!

Jag har följande saker:
Jodopax
Isbalsam
Linement
Bomull
Fetvadd
Tejp
Sax
Termometer
Pincett
Brems
Diverse salvor bla. antiseptisk
Gasbinda
Självhäftande lindor
Sterila kompresser
Steriliseringsspray
Sårrengöringsspray
Gummihandskar
Plåster till mig själv :angel:

Undrar om jag glömde något?

Senast ändrad:
Sv: Stallapotek!!!

Jag tycker en bra början är Vetwrap (10 rullar ungefär, det går åt mycket när det väl går åt). Bomull i 1-kgs rulle (för bandage), gummihandskar, alsollösning, sårtvätt, helosansalva, gasbinda (gärna elastisk), kompresser, lactacydtvål (för människohänder), en Hibiscrubsvamp, Juvanestasalva. En brems om det inte finns i stallet, en steril sax. En osteril sax och en febertermometer.

Förutom ovanstående har vi även avmaskning, ett par tuber Tribrissen, gips och en burk Vetranquil.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
1 032
Senast: jemeni
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: CaisaCax
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka