Stallapotek

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 738
T

Tican

Jag har insett att vårt stallapotek knappt existerar! :eek:

Så, hjälp stackars mig, vad ska man ha? Och mer specifika produkter, så jag fattar vad ni menar. ;)

tacktack

Sv: Stallapotek

*Desinfektionsmedel (t.ex. jodopax eller koksaltlösning)
*Pincett
*Sax
*Bomull
*Fetvadd
*Bandage och tryckförband
*Gasbinda
*Sterila kompresser (viktigt om hästen fått ett blödande sår, just för att inte en infektion ska dyka upp)
*Sårsalva (salubrinsalva går alldeles utmärkt)
*Febertermometer
*Plåster

Ett stallapotek ska naturligtvis vara anpassat till hästen (som ju är ett stort djur och lätt kan få stora sår), men det är lika viktigt att där finns saker för ryttaren (som ju faktiskt också kan skada sig).

Ja detta är iallafall de grundläggande grejorna man ska ha i sitt stallapotek, men man kan fylla på det efterhand. Hoppas detta var till någon hjälp iallafall :bump:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har klippt mitt hår typ såhär, fast det ser inte ut såhär av sig själv tyvärr 🤪. Skulle såklart frågat hos frisören, som stylade...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: monster1
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 400
Senast: Emuliiaa
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 446
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka