Jag tycker om att köpa saker till mitt stallapotek, tycker väl det känna skönt att veta att jag har vad som kan tänkas behövas. Men nu vill jag få tips på fler bra-att-ha saker! Jag har än så länge:
100g Bomull
Bomullspaddar
Jodopax
Zinkpasta
Nåt supermedel mot mugg som jag fick av kiropraktorn
Väteperoxid
Steril sårplast med tjära (sånt som lägger sig som en vattentät hinna över såret)
Steril kompress (7cm*10cm)
Tena Lady-bindor (läste tipset här nånstans, de har bra uppsugningsförmåga som kompress)
Brems
Steril oelastisk gasbinda (10cm*10m)
Termometer
1ml-spruta
5ml-spruta
10ml-spruta
stor 60ml-spruta (Samtliga sprutor är tomma utan kanyl)
Ren svamp
Självhäftande linda
Pincett
Helosan
4ESS-salva
Det jag redan tänkt på att köpa är sax (en som enbart är till stallapoteket, annan har jag självklart redan i stallet), 1kg hårt rullad bomull, tvål, decinfektionstvätt, gipsbinda, stetoskop och vanligt plåster. Även tänkt på blå sårspray men vet inte, vad tycker ni? Är det bra eller onödigt eftersom jag redan har jodopax och sånt?
Något ni vill ta bort från mitt stallapotek?
100g Bomull
Bomullspaddar
Jodopax
Zinkpasta
Nåt supermedel mot mugg som jag fick av kiropraktorn
Väteperoxid
Steril sårplast med tjära (sånt som lägger sig som en vattentät hinna över såret)
Steril kompress (7cm*10cm)
Tena Lady-bindor (läste tipset här nånstans, de har bra uppsugningsförmåga som kompress)
Brems
Steril oelastisk gasbinda (10cm*10m)
Termometer
1ml-spruta
5ml-spruta
10ml-spruta
stor 60ml-spruta (Samtliga sprutor är tomma utan kanyl)
Ren svamp
Självhäftande linda
Pincett
Helosan
4ESS-salva
Det jag redan tänkt på att köpa är sax (en som enbart är till stallapoteket, annan har jag självklart redan i stallet), 1kg hårt rullad bomull, tvål, decinfektionstvätt, gipsbinda, stetoskop och vanligt plåster. Även tänkt på blå sårspray men vet inte, vad tycker ni? Är det bra eller onödigt eftersom jag redan har jodopax och sånt?
Något ni vill ta bort från mitt stallapotek?