Ställa ut åt mig?

C

caballera

Undrar om det är möjligt för mig som ägare till katten (medlem i SVERAK ansluten kattklubb), att be en väninna som ska ställa ut på samma utställning, att ta med min katt och ställa ut honom åt mig? :confused:

Sv: Ställa ut åt mig?

Jag vet att det händer. Däremot står det i sveraks regler att utställare=Ägare. Jag vet inte om det betyder att anmälare=ägare eller om det är så att man egentligen måste ställa själv.
Som sagt händer det ofta, vad reglerna säger kan jag dock inte svara på.

Ja. Som "utställare" står alltid kattens ägare, vem som sedan tar katten till utställningen i praktiken bryr sig inte sverak om. (Det enda som gäller är att oavsett vem som visar katten är du som ägare skyldig om det tex fuskas)

OK, tack för svaren! :bow:

Så i praktiken är det möjligt för tjejen som har en av mina katter hemma hos sig (vi har inget skrivet fodervärdsavtal) att ställa ut honom så länge jag som ägare skickar in utställningsanmälan genom min klubb? :idea:

Ja, det brukar vara så man gör med fodervärdar (även om sverak inte alls är involverade i fodervärds"affärerna").

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Fått upp intresset för utställning och Sverak har ju flest. Är idag medlem i idp och kan ju lösa nån form av licens för att få tävla på...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Sol
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
3 367
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar