S
Sheena
Jag och sambon har köpt gård! Nu ska garaget, som en gång varit stall, bli stall igen! Tre boxar ska det bli och dom ska muras i gammalt tegel, väggarna mellan boxarna kommer att bli ca 2m höga och fronterna runt 1.30 utan galler. Innertaket ska bort så att det blir ljust och luftigt!
Jag har lite ideer som jag måste höra om ni tycker är bra!
*Jag har funderat på är att gjuta krubbor så dom blir ca 50cm över golvet.. det måste ju ändå vara det mest naturliga?
*Inhägnad gång till hagen så att man bara behöver öppna boxdörren, så kan hästarna gå ut själv
*Först ha hästarna på torvbädd dom första månaderna så att bädden "sätter sig" och sen strö med spån och mocka i det. Det känns optimalt, spånets ljushet och torvens uppsugningsförmåga + att man kan mocka ut i säck och sälja som gödslad torv!
Bra eller dåligt? Någon som har fler bra ideer?
//Sheena
Jag har lite ideer som jag måste höra om ni tycker är bra!
*Jag har funderat på är att gjuta krubbor så dom blir ca 50cm över golvet.. det måste ju ändå vara det mest naturliga?
*Inhägnad gång till hagen så att man bara behöver öppna boxdörren, så kan hästarna gå ut själv
*Först ha hästarna på torvbädd dom första månaderna så att bädden "sätter sig" och sen strö med spån och mocka i det. Det känns optimalt, spånets ljushet och torvens uppsugningsförmåga + att man kan mocka ut i säck och sälja som gödslad torv!
Bra eller dåligt? Någon som har fler bra ideer?
//Sheena