Du måste ju läsa och relatera till svaren, inte komma med konstiga påståenden om stallmiljö och jämföra med tio års smuts och ett års smuts och säga att du trodde det blivit bättre. Det har det ju onekligen.
Om vi nu jämför med tio års smuts och spindelväv så har det ju visst kommit mycket längre. Det är idag reglerat att du måste städa ditt stall
varje år. PUNKT. Det står dock inte reglerat att du måste köra med högtryck och/eller med något desinfektionsmedel.
Citat ur text på Jordbruksverket: "Du ska rengöra hela stallet noggrant minst en gång varje år."
Det här retar upp mig ganska mycket.
Menar du att du har åsikter hur folk har det hemma också? Vill man ha mycket prylar i sitt hem och lite stökigt så kommer du och liksom klappar en på huvudet som värsta svärmodern och säger "Nog är det väl trevligare att vara i ett hem som är snyggt och prydligt, det är ju en stor del av sin tid man tillbringar i den miljön"?
Det är verkligen högst individuellt och så länge skaderisken är minimal och man inte är en horder så ska väl ingen annan tala om hur eklektiskt eller minimalt jag vill ha min närmiljö?!
Välj ett stall som håller sig till jordbruksverkets regler (lagen) och som
dessutom har ett tänk som ditt. Stå inte i ett stall som du inte har samma åsikter om och sedan tycka att det är för djävligt att ingen gör som du gör.