Stalkostnad!

Fashionistan

Trådstartare
Jag skulle vilja ha hjälp med en ungefärlig summa på hur "detta" stallet kan komma att kosta. Ni får gärna beskriva erat stall och kostnader också! :)

Stallet skall ha 8 boxar - Alla godkända för fölning & (170-180cm häst) Boxarna skall vara mitt emot varandra med öppningsbart fönster så att hästarna kan kika ut. (fyra & fyra med stallgång emellan)
Skall finnas spolplats med solarium
STOR sadelkammare
Stort foderrum (vatten, bänkar osv)
Plats för strö & hö avskillt.
Fikarum och toalett för oss människor.

Vad kan detta gå på?? (Om man vill ha allt så lyxigt som möjligt, gärna handsmidda galler osv).

Sv: Stalkostnad!

Får väl tillägga att det är för bara stallet, så man får lägga till kostnader för mark och markarbete + dragning av ledningar och avlopp.

skiter du pengar?;)

JAg kontrar- Vad blir dett billigaste sättet att bygga?
Vad går det på då?

Själv ska jag hålla mig mitt i mellan!- jag har en plan...

Om man gör allt själv, har lösdrift med bara en box, får materialet och inte har någonting som inte är absolut nödvändigt kan kanske komma undan på en kostnad från 30 000 för sådant elektriker och annat som kräver specialkompetens.
Men realistiskt så hamnar nog ett budget stall med boxar och sadelkammare m m på från ca 150 000 till 500 000 om det ska var helt nytt beroende på hur mycket man kan göra själv och vilken typ av hästar man ska ha i det.

Jo- så vill man ju inte heller ha det;)

Till TS- jag har samma tanke... Har precis kommit fram till hur jag vill att det ska bli iaf... Murat ska det vara- och behörig elektriker har jag turen att ha på plats...
Men tyvärr är inte det den stora kostnaden i mitt bygge...

Jo- så vill man ju inte heller ha det;)

Till TS- jag har samma tanke... Har precis kommit fram till hur jag vill att det ska bli iaf... Murat ska det vara- och behörig elektriker har jag turen att ha på plats...
Men tyvärr är inte det den stora kostnaden i mitt bygge...

Härligt :) Har du några bra ritningar du vill dela med dig av? :)

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 595
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Försökte läsa mig till hur mycket energi man egentligen gör av med en dag i stallet. Hittat bara en artikel med några år på nacken som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 901
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Anläggning Ja vad sjutton ska jag ta betalt? Har fått erbjudande att "ta över" ett stall med fem boxar, tre rasthagar. Två av hagarna har...
Svar
1
· Visningar
1 410
Hästmänniskan Jag står i ett stall där jag känner att stallägaren tar orimligt lite betalt. Jag har tidigare betalt betydligt mycket mer och...
2
Svar
23
· Visningar
3 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka