stål eller trä?

Comfort

Trådstartare
är ute efter en sulky till damen, och funderar å om man ska ha en i trä ellerstålchassi?
ur viktsynpunkt?
Ur säkerhetssynpunkt?

det blir ingen ny vagn, utan en begagnad.

tacksam för synpunkter!

Sv: stål eller trä?

Jag kör med en Royal King Light
Mkt skön o sittvänlig! Fotstegen sitter lägre än normalt! Ställbar,snabbsits,Aluminiumskalmar. Mycket lätt vagn. Passar alla hästar. Elitvagn

www.royalsulky.se finns en del beg. fina vagnar.

Sv: stål eller trä?

En vagn med trä- eller aluminiumskalmar är lättare än en med stålskalmar.
Ur hållbarhetssynpunkt är dock stål bättre. En träskalm går av och en i aluminium blir krokig om nägot händer.
Jag kör med Venator EPC i rostfritt stål. Har ett par hästar som kan slå rejält i värmningen och dessa vagnar har skonat mig från vagnbyte många gånger. Enda nackdelen är priset men nu går de ju få tag i utan fjädring till ett mycket överkomligt pris,.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
810
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 530
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 323
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar