Stakningsskada

matador

Trådstartare
Jag har en fundering om min hästs skada som hon fått nu i helgen, hon har en ganska djup sårskada snett uppåt i sidan.
Enligt veterinären så skulle jag utföra täta tempkontroller, hon har ingen feber, och såret ser inte varigt ut.
Men det är ett stort område runt om som är lite varmt och svällt, jag har spolat med slangen ordentligt rent igår och idag.
Min fråga är mest om det alltid blir feber vid sårinfektion? Bör jag åka till kliniken imorgon även om hon inte tempar?

Sv: Stakningsskada

om hon inte får feber så behövs inte penicillin, såret sitter så ev var rinner ut eller?? Min fick en rejäl krossskada med tre sår uppåt på överarmen. men jag spolade med vatten och väteperoxid och höll koll på tempen( efter kontakt med min arbetsgivare, en veterinär;) ) och trots svullnad så fick hon aldrig feber, tur nog, 9 år senare skulle jag spruta penicillin och höll på bli dödad på kuppen;)

Liknande trådar

Hästvård Imorgon ska jag ringa Husaby för utredning. Igår fick distriktarn komma ut akut. Min häst fick ngt anfall. Förra helgen trampade hon...
2
Svar
26
· Visningar
5 511
Hästvård Mammas häst drog på sig en sårskada vänsterbak i onsdags, upptäckte detta när jag tog in dem vid 21.30, gör rent såret, pratar med mamma...
Svar
18
· Visningar
1 238
Senast: PrittePuff
·
Hästvård Min häst fastande i ett vajerstaket till en kohage efter att ha varit på rymmen från sommarhagen. Högerbakben fick ett sår på ca sex cm...
Svar
13
· Visningar
2 597
Senast: majja22
·
D
Hästvård Pålla har ett ca 1,5 - 2 cm djupt sår rakt in i kastanjen på höger bak, det hade blödit lite, rann klar vätska igår och hade varat under...
Svar
3
· Visningar
2 147
Senast: daysi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka