stängselstolpar

Sv: stängselstolpar

(för övrigt tycker jag det är intressant att såna här trådar är helt ok här inne på hästverksam men inte på utrustning )

Det där har jag också funderat på. En del företag får hela trådar tillägnade sig, även på utrustning, medan det blir raderat om man nämner andra som kanske inte ens är affärsdrivande.:confused: Märklig policy.

Skönt att det inte bara är jag :p
Efterlysningar är ju inte tillåtet nånstans på forumet heter det oftast.

Ingen som helst kritik mot TS, bara bra att du kunde få hjälp!
 
Sv: stängselstolpar

Här pratas ingenting om företagens namn. Sådant kan man ju enkelt ta via PM. Att stängsla en beteshage hör till verksamhet för mig och inte utrustning, men vi kanske ser olika på den saken? (Hade jag pratat om sådant till ryttare eller häst hade jag lagt det på utrustning istället.)
 
Sv: stängselstolpar

Jag tänkte inte på företagsnamnen (även om företagsnamn nämns, men det brukar ju vara ok), utan efterlysningen som sådan. Jag önskar helt enkelt att det var så här "öppet" och ok med liknande frågor, eftersom jag faktiskt inte förstår varför jag ska annonsera om jag vill veta var man kan köpa en grej A eller pryl B. Om jag letar begagnat så ok, men inte om jag letar butiker..

Sen menade jag inte att det skulle legat under utrustning, det var bara en reflektion på att om man undrar över var man kan få tag på, var man ska leta osv inne på t.ex. utrustning så ryker tråden illa kvickt. (Jag har t.ex. formulerat mig klantigt när jag undrade vad jag skulle leta efter, och min tråd togs bort direkt eftersom den ansågs vara en efterlysning)

Jag håller helt med om att den ska ligga här! :)
 
Senast ändrad:
Sv: stängselstolpar

Trådar där folk frågar vart man kan köpa det ena eller det andra är ju ganska vanliga. Sen är det förstås svårt för moderatorerna att dra en exakt gräns för när det blir en ren efterlysning. Men själv tycker jag det är bra att kunna fråga när jag ibland letar efter en viss pryl, men inte vet vart jag ska hitta det. Ibland finns liknande prylar men kanske inte exakt vad man söker. Då är det fint att få reda på var andra hittat just det.
 
Sv: stängselstolpar

*kl*

Sen är det väldigt svårt för "frilansande" moderatorer att sitta 24/7, läsa alla hundtratals nya trådar och tusentals inlägg dagarna i ända, som alla andra bukefalister här inne.

Därför är det så bra, när alla särbehandlade bukefalister, här inne trycker på trianglarna och skriver lite bra argument, så det plingar i moderatorernas mejlkorg, så att man snabbt och lätt hittar problemen.

Själv har jag min mobil på vibration, liggande i BH'n på arbetstid och på politiska nämndmöten, så det kan bli väldigt intressanta reaktioner när ni trianglar på mina forum. :o:angel:

Hoppas att alla får en solig och trevlig sommar

Mvh

IngelaH, moderator men inte just på det här forumet.
 
Sv: stängselstolpar

Tack för svaret! Jag hade också tänkt mig 180-200 cm-stolpar :) Tänkte ha alutråd, tre trådar.
 
Sv: stängselstolpar

(för övrigt tycker jag det är intressant att såna här trådar är helt ok här inne på hästverksam men inte på utrustning ;))

Detta har jag också noterat. Söker man en tränare t ex blir tråden borttagen direkt. Men alla stora hästaffärer och Ullared får man göra hur mycket reklam som helst om!?
 
Sv: stängselstolpar

Detta har jag också noterat. Söker man en tränare t ex blir tråden borttagen direkt. Men alla stora hästaffärer och Ullared får man göra hur mycket reklam som helst om!?

Och jag får inte ens skriva "Sokrates" i en tråd på Senior om gamla filosofer, utan att inlägget blir bortplockat som "reklam för egen hingst".
:D
 
Sv: stängselstolpar

Jag har hittat jättebilliga 175 cm-stolp så de får duga för oss. Jag hade hellre haft lite längre, men med bra strömledande tråd så blir det nog alldeles tillräckligt :)
 
Sv: stängselstolpar

Vi köpte på Svenska Foder, deras såg bäst ut i förhållande till priset. Var nog nästan billigast av de vi hittade också :)
 
Sv: stängselstolpar

delvis kl

Vi har 7 eller 8 cm, 10 eller 12 i hörnen. Tänkte haft 6 cm från början men de såg så tunna ut.

Ca 4 meter mellan känns lagom tätt, hade väl gått att ha 5 också men här är öppet och blåsigt så har gärna ett staket åtm ser hyfsat rejält ut. Två 5 mm elrep i nya staketet, elrep o band i den med "återvunnet" staket.

Nedtryckta ca 50-60 cm (lera så det behövs verkligen). Längd ca 180 om jag minns rätt. Det ger precis tillräckligt högt för snälla, inte jättestora hästar. Hade gärna haft lite högre, iaf när man släpper in nya hästar/lämnar den nya hästen själv första gången... Min går att stängsla in med typ ingenting, speciellt om det är lite ström i.
 
Sv: stängselstolpar

Ungefär så gör vi också. 8 cm 2 m-stolpar i hörnen, 180 cm/7 cm på fyra meters avstånd. Alla trycks ner till 125 cm höjd, trådar (2 mm aluminium) på 80 och 120.
 
Sv: stängselstolpar

Det glömde jag, hörnen är såklart nedtryckta mer än 50-60, de stolparna var nog 225 tror jag :)

Staketet som var som vi drog upp visade tydligt att det djupet var vad som krävdes för att stolparna skulle stå ordentligt. Vår mark blir tyvärr ganska blöt tidvis och då tål ju stolparna inte mycket tryck för att börja ruckas. Dessutom påverkades de inte öht av vintern, varken kälen eller de drivor som bitvis var över staketet. De har stått stadigt hela tiden, även om det på sommaren såklart är som gjutet i snustorr lera, helt omöjligt att rubba/slå ner nya utan att blöta marken länge först.
 
Sv: stängselstolpar

Hur långt ner sätter man stolpen ungefär? (= hur mkt försvinner av längden). Vad är normal höjd på trådarna? (det känns som att det är lika bra att göra rejält staket på en gång, tex tre trådar om man ska ha ponny och stor häst).

Ska de sitta riktigt bra och år efter år. SÅ sätt den iaf 50 cm ner!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
929
Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Manji
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 210
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
498
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp