stängselstolpar

bigganl

Trådstartare
Någon som vet vart man ska vända sig när man vill köpa en större mängd stängselstolpar (impregnerade trästolpar), i större mängd? (ett hundratal) Ska stängsla upp en beteshage, men hittar i stort sett ingenting när jag googlar.
Några tips?
 
Sv: stängselstolpar

Någon som vet vart man ska vända sig när man vill köpa en större mängd stängselstolpar (impregnerade trästolpar), i större mängd? (ett hundratal) Ska stängsla upp en beteshage, men hittar i stort sett ingenting när jag googlar.
Några tips?

Lokala 'brägårn' helt enkelt (som säkert kan fixa hemleverans dessutom)? Torgnys trä ditt fall kanske? =)
Byggmax måste väl också ha vanliga tryckta stolpar? (brukar inte handla där själv)
 
Sv: stängselstolpar

Var själv in på Granngården igår och köpte två pallar tryckimpregnerad trästolp. 180 cm långa, 6 cm i diameter. En pall innehåller 126 stolp och jag betalade ca sjutusen för båda pallarna tillsammans=mängdrabatt.
 
Sv: stängselstolpar

Jag köpte på granngården häromdagen, kanske inte billigaste alternativet rakt av - men jag är nöjd! ~3050kr för 126 stolp (150cm, 60mm)
 
Sv: stängselstolpar

Hur långt ner sätter man stolpen ungefär? (= hur mkt försvinner av längden). Vad är normal höjd på trådarna? (det känns som att det är lika bra att göra rejält staket på en gång, tex tre trådar om man ska ha ponny och stor häst).
 
Sv: stängselstolpar

Vet inte exakt hur mycket av stolpen som försvinner. Det beror ju lite på vad det är för mark. Hos oss är det väldigt olika terräng i hagen. Allt från jättemjukt till stenigt. Men räkna med ca 30 cm kanske.
Våra trådar är 40cm, 80cm och 120cm.
 
Sv: stängselstolpar

Hur långt ner sätter man stolpen ungefär? (= hur mkt försvinner av längden). Vad är normal höjd på trådarna? (det känns som att det är lika bra att göra rejält staket på en gång, tex tre trådar om man ska ha ponny och stor häst).

Jag som är van vid att det kommer mycket snö om vintrarna + rovdjur vill ha minst 150 högt staket om jag själv får välja.
Då måste stolparna vara minst 180 men gärna 2m.
Då sätter jag trådarna 50-100-150cm avstånd.
På sommarstaket vill jag ha minst 120 högt och sätter då trådarna 40-80-120cm avstånd och då krävs minst 150 höga stolp men helst 180.
 
Sv: stängselstolpar

Det äg Granngårdens höga pris jag vill slippa (om det går) De finns dessutom inte ens med på deras hemsida. Jag brukar köpa där när jag ska ha enstaka stolpar, men nu ska jag ha så många. Det blir så himla dyrt att köpa där då.
 
Sv: stängselstolpar

nordpost/granngården har stora pack med stolpar i lite olika mått för en bra peng.

Har tittat på deras hemsida men hittar ingenting annat än plaststolpar som man trampar ner. De skulle kunna funka emellan trästolpar, men det är trästolparna jag söker.
 
Sv: stängselstolpar

Lokala 'brägårn' helt enkelt (som säkert kan fixa hemleverans dessutom)? Torgnys trä ditt fall kanske? =)
Byggmax måste väl också ha vanliga tryckta stolpar? (brukar inte handla där själv)

Jag ska ringa båda ställena. De har ingenting på sina hemsidor. Det finns lokal brädgård i närheten, men de har inte impregnerat.
 
Sv: stängselstolpar

Du får titta under fliken Lantbruk och Skog/Stängsel/Stolpar, där finns alla stolpar, både plast och impregnerat trä.
 
Sv: stängselstolpar

ja det är klart att det beror på vad det är för mark (stenigt/mjuk jord etc), men på ett ungefär! :)
 
Sv: stängselstolpar

mina trästolpar kommer från den lokala bygghandeln, tror de är 180 cm höga och ca 30 cm sätts ner i marken.

(för övrigt tycker jag det är intressant att såna här trådar är helt ok här inne på hästverksam men inte på utrustning ;))
 
Sv: stängselstolpar

Varför får inte jag upp detta när jag söker på deras sida? skumt. Har försökt flera gånger.
 
Sv: stängselstolpar

KL
Jag har hittat stolpar nu. Det är en mindre firma som säljer impregnerade trästolp till bättre pris. De blir det. tack för svaren!
 
Sv: stängselstolpar

(för övrigt tycker jag det är intressant att såna här trådar är helt ok här inne på hästverksam men inte på utrustning )

Det där har jag också funderat på. En del företag får hela trådar tillägnade sig, även på utrustning, medan det blir raderat om man nämner andra som kanske inte ens är affärsdrivande.:confused: Märklig policy.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
929
Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Manji
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 210
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
498
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp