Stängselbekymmer

N

nässla

Har en hage där det på en sträcka endast är en eltråd, på resten av hagen är det två trådar. Dumt nog så tar undertråden bara "slut" där det övergår till en tråd, den är alltså bara knuten i sista isolatorn.
Nu skulle jag behöva få ström på den hagen, går det att lösa på nåt smart sätt?

/nässla - som blir förvirrad när andra inte drar tråden som jag skulle göra
 
Sv: Stängselbekymmer

Vad är problemet? Det är bara att fortsätta med att sätta upp isolatorer, skrava ihop med ny tråd och dra vidare över hålet med en tråd.
/Masse som p g a det finns tre olika djurslag på gården ofta får göra modifieringar av staketet.
 
Sv: Stängselbekymmer

Det är det jag helst skulle slippa göra, för att slippa byta ut flera hundra meter stolpar i en hage det behövs ström på i ett par dagar (den hästen som behöver ström åker hem till veckan).
Har just nu järnstolpar med möjlighet att ha endast en isolator per stolpe, fästa i en stenmur.
Jag funderar på om det inte vore smidigast att låta den enkla tråden vara utan ström (jag vill se den häst som går ut där ändå!) och istället koppla ihop de dubbla trådarna så man får en krets där.
 
Sv: Stängselbekymmer

Varför kan du inte ha ström i den sträckan med bara en tråd? Ta en bit tråd o se till att det blir kontakt mellan de två trådarna. Strömmen behöver inte "gå runt".
 
Sv: Stängselbekymmer

Vad är problemet egentligen ? Tråden kan sluta presis vart som helst i en hage, man behöver INTE låta den gå runt. Eller är det 2 olika hagar du pratar om ?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 571
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej Hur har ni lagt upp schema för in/utsläpp, vatten i hagen mm..? Vi är nu två stycken som har hästar på box. Har fram tills nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 788
Senast: Habina
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
30 632
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 400
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp