Städhjälp?

MadicDomino

Trådstartare
Tänkte fråga ifall det finns någon här som har anlitat städhjälp?
Vad betalar ni? Hur stort har ni? Vad ingår? Och hur ofta?
Har dem en nyckel eller släpper ni in?

En polare fick erbjudande på 350kr/gången a 2,5h varannan vecka lägenhet på 60kvm. Efter rut-avdraget. (Hur det nu blir med det vi säga i framtiden....)
Det som ingick var dammsugning, våttorkning av golvet, dammtorka, rengöring av kökssytor, avtorkning av kyl, spis & skåp, ordentlig städning på toa/dusch och ev. Byte av sängkläder. Vid tid över putsning av fönster. Tyckte det ändå var en najs deal!:idea:
För tillägg kunde dom sköta tvätt med, meeeeen jag gillar att sköta min egen tvätt.

Funderar på haka på det med när jag fått min lägenhet. Iochmed att jag ligger borta 2/3 delar av min tid med jobb, så hade det varit skönt att slippa det måstet iallafall. :up:
Komma hem till ett rent hem efter en arbetsvecka. :love:

Någon med erfarenheter?

Jag har! Har anlitat städfirma nu i ett par år, kan säga att det tog ett tag innan jag hittade rätt för oss iaf. Den första var för dyr o inte blev det bra heller, den andra var billig men herregud vad dåligt dom städade!:crazy: Men nu har vi en helt underbar tjej som kommer varannan vecka. Vi har hus, 120 kvm, gammalt o slitet så inte lättstädat på nåt vis men det är banne mig kliniskt när hon varit här! Allt som du skriver ingår förutom bäddning av sängar, kostar ca 300/gång efter RUT avdrag.

Värt att tänka på är att om man lämnar bort hemnyckeln och något försvinner så gäller inte försäkringen.

Jag har haft städare dom senaste 17 åren, dom gör det jag ber om,allt från strykning till tvätta fönster.Jag släpper alltid in dom då det finns/fanns vakthund i hemmet.
Det enda dom vägrar göra är att städa valprummet :mad: förstår inte varför :angel::D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka