Städ- och tvättdag idag

Man blir alldeles matt, av att sitta still och se tjejen putsa o gno, samt flytta stolen då och då så hon kom åt.. :) Så nu sitter jag här i en hög, med kaffe och en lussebulle.

Härligt att ha julfint. Även om det inte är säkert att nån kommer hit, med tanke på att man ska vara försiktig även denna jul. <3

Bokat covid dos 3 och fick boka om tiden, då rehabläkaren skrivit brev om att vi med ryggmärgsskada även bör ta influensasprutan (och det vet jag ju, då jag blir urbota sjuk om influensa sätter sig på luftrören och blir till hosta. Jag har fått astmasprayer två gånger, trots att jag inte har astma... men knappt fick luft) Så på lördag, är det dags. :)

Och nej, jag sitter inte bara o tittar på, jag diskar, sorterar saker, spara, ställa undan, slänga, skänka, dammar och det jag kommer åt när jag sitter. För mitt självförtroende över vad jag klarar, när jag är så otränad i kroppen som jag är numera med flera fallolyckor, höfturspårningar och lårbensbrottet förra året, med 3 månader på "korttidsboende", sätter sig på hjärnan. Man vill inte hamna där igen, för så kul var det inte... att vara bland 79 + åringar, där somliga även var i olika stadier av demens.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 417
Senast: Wonna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flow nu när det gäller ridningen. Det är SÅ roligt, och som @Araminta skrev något som jag måste försöka ta...
Svar
0
· Visningar
477
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama