Stackas Aida

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ostbiten
  • Startdatum Startdatum
O

ostbiten

Hon klarade inte förlosningen, :cry: den fina hästen. Så hemskt man vet ju att det händer, men man tror ju inte att det ska hända. Usch...man kan inte ens tänka sej in i den sittuationen, tänk om det vatt ens egen häst... :(

Nä men usch, nu fick jag kalla fötter.

Är det någon som vet hur vanligt det är med förlossningskomplikationer....som dessutom leder till död bland halvblodsston?

Tråkigt att höra. Mina sympatier till stoets ägare. :(

Vågar man fråga hur det gick med fölet?

lider med dig och ägaren! Hoppas att ni hittade en amma till fölis, jag tror att det var ni som ringde mig, mitt sto förlorade sitt föl i tisdags.

Jag hoppas verkligen att allt går bra för er och fölisen

Ååh nej, det värsta tänkbara är ju att mista stoet vid fölningen :cry:

Håller alla tummar nu att fölet klarar sig!!!

Åh, Nej !!
Jag var med om detta förra året, så jag vet precis hur det känns.
Behöver ni råd eller tips ang fölisen så hör gärna av er, jag hittade aldrig någon amma till mitt föl utan fick nappa honom i 8 månader.
Stor tröstkram.

Usch ja så trist!
men Du skriver inte hur det gick för fölet! Klarade detta sig?

Beklagar verkligen... :(

Usch vad det händer mkt i år...man blir ju riktigt orolig själv nu ju. :crazy:

Usch vad tråkigt. :cry: Tyvärr har mitt sto ingen mjölk, men hon älskar små föl och senast idag pratade hon så mjukt och gulligt med småttingarna i stallet. Hon hade gladeligen adopterat vems föl det än hade varit, men kan som sagt var inte föda det med mjölk. :(

Så ingen blir förvirrad nu, det är min gamla häst som fölade förra året och inte hon som fölade nu i år som jag menar. :D

Det gick bra med det, ett litet sto blev det, hon har fått en ny mamma nu.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 535
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar