Stackars alla andra!

G

Gisburne

Satt och läste tråden om "sköna kommentarer" och kom att tänka på alla som inte har hund - vet dem hur mycket vi skrattar åt deras korkade och knasiga kommentarer och reaktioner? Har de ens någon aning om hur roligt vi har åt att de tror att alla hundar med kort päls är pitbullsterriers, att alla långhåriga gråa hundar är vargar, och att en stor och en liten hund tillsammans automatiskt betyder "mamman och henns valp"? :rofl:

Det är nästan så jag tycker synd om dem, när vi skrattar bakom ryggen på dem! :crazy:

Sv: Stackars alla andra!

Ja ja, ibland måste man få prata av sig också. Det är ju också så man skapar en gemenskap, att gadda ihop sig. Så det är nog en rätt så naturlig handling. Sen vet jag ju att de skrattar likadant åt oss inom de områden där vi inte är insatta! Någon höll säkert på att skratta ihjäl sig när jag skulle tvätta bilen i automattvätt första gången. etc.

Hehheh jag och exet brukade sätta i system at tlåtsas vara hundokunniga, och sitta och driva med folk som tjuvlyssnade på oss på ex. bussen när vi pratade om "såna där "springaforthundar" (greyhounds) och liknande....

Jag brukar medvetet undvika att göra saker som jag inte vet hur man gör. Jag frågar hellre någon som kan först, bara för att jag tycker att det är så pinsamt att göra bort sig "in public".

Men det räcker inte alltid att helgardera sig: När jag precis hade fått körkort och skulle tanka själv för första gången så hade jag tittat på hur andra gör flera gånger och visste precis hur man gör och hur man inte gör. Jag var redo att pröva själv utan övervakare. Det var på vintern och jag körde mammas gamla Toyota. Jag stannade på macken och skulle öppna luckan till tanken, men den VÄGRADE öppna sig! Den hade frusit fast. Ringde mamma på mobilen och frågade hur jag skulle göra och hon sa att hon brukade få använda en sax (som låg i bilen) för att försiktigt bända upp luckan. Där satt jag på macken och försökte "bryta" mig in i tanken på morsans bil! En granne till mig dök upp precis när en karl som jobbar inne på macken kom ut och undrade vad sjutton det var frågan om. Som tur var kunde grannen verifiera att det var min familj som ägde bilen, och då fick jag hjälp med en påse med varmvatten i så jag kunde tina upp luckan. Men jag förstår att karln på macken trodde att jag snott bilen och försökte bryta upp låset till tanklocket... :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 892
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 873
Senast: martha
·
F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama