Stabil hingst sökes

brage90

Trådstartare
Jag har funderingar på att betäcka mitt sto Brilliant, e Rastell, u: Brunette, ue: Gulliver. Hon har ett föl sedan tidigare med Guido. (Chiara)
Brilliant är lätt i typen och är på cirka 165cm i manke, hon har ganska lång rygg vilken jag gärna skulle vilja "korta ner". Jag är ute efter en lite grövre hingst med stabilt humör då mitt sto har ett ganska opålitligt humör och är väldigt lätt i baken. Där av vill jag ha det stabila humöret. Önskemål om fölet är att den ska vara användbar inom hoppning och eller dressyr.

Har du några tips så hör jätte gärna av dig!;)

Sv: Stabil hingst sökes

Cairo, där har du en maffig hingst med dokumenterat bra temperament. Han har dessutom tävlat högt inom både hoppning och dressyr och räknas därmed som en multitalang. Jag har en 1 årig avkomma efter honom med världens mest underbara temperament. Vill du se bilder på honom kan skicka till din e-mail.

/Isabel

Fetcher N.
Pappa Feliciano är välkänd för att ge mycket gott temperament, hög ridbarhet och god hoppförmåga till sina avkommor. Nackdelen är att de kan vara lite grova men om det är vad du vill ha rekommenderar jag hans grövsta son Fetcher N. Du kan också titta på Hip Hop som är lättare i typen.

Jag är inne på Görels linje, Irco Marcos hingstlinje är väl kända för att oftast vara vänliga och stabila. Det finns en några att välja mellan, det är väl mest Feliciano och hans söner som känns lättanvända kan jag tycka. Hamilton får jag inte grepp om, det verkar som avkommor tävlas men inte visas, har inte undersökt själv. Jag ser fram emot att han får ett blup snart.
Irco Mena blir nog aldrig omodern och vågar man satsa på FAI så tror jag att det kan bli bra det med. Kan bli stort och grovt eller litet och ädelt, eller något helt annat. Men hoppa brukar de kunna, och de är rara.
Guidos avkommor brukar också kallas trevliga här på Buke, hur blev den tidigare avkomman?
/U

Hamilton verkar ha 14 visade avkommor. Så om någon visats i år bör han få ett blup väldans snart.

Vet två Hamiltonavkommor som visades som treåringar det året som "inte räknas". Bägge två med hoppdiplom (9-10 och 8-9 tror jag)

Hamilton verkar ha 14 visade avkommor. Så om någon visats i år bör han få ett blup väldans snart.

Det ska bli väldans spännande att se vart han hamnat. Han har ju använts en hel del på ston med Irco Marco-blod fick jag känslan av när jag kollade hans avkommor en gång för länge sedan, och det är kanske inte så dumt, inbillar mig nästan att det är så han används bäst (med linjeavel på någon av de fina hästarna i hans stam). Men jag kan ju ha fel
/U

Cairo, där har du en maffig hingst med dokumenterat bra temperament. Han har dessutom tävlat högt inom både hoppning och dressyr och räknas därmed som en multitalang. Jag har en 1 årig avkomma efter honom med världens mest underbara temperament. Vill du se bilder på honom kan skicka till din e-mail.

/Isabel

Hej min mail är nathalie.brage@hotmail.com

Tackar, då skickar jag lite bilder till dig nu! :)

/Isabel

Nobel kanske? Jag har träffat flera avkommor till honom som alla haft ett mycket gott temperament.
Han är en ganska rejäl hingst som tävlat 1,50 med placeringar och som nu går GP dressyr.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
L
Avel Vill ha lite tips på vad man skulle kunna lägga på mitt sto som ska betäckas i vår. det är ett nätt sto på knappt 160cm med bra...
Svar
15
· Visningar
2 662
Senast: iafia
·
P
Avel Jag har börjat fundera lite kring att betäcka ett sto e. Feliciano med en dressyrhingst för att förhoppningsvis få fram min nya...
2
Svar
39
· Visningar
3 512
L
Islandshäst Snart är det dags för det där svåra valet, kanske kan vi här på buke inspirera varandra lite med hingst tips! Berätta om era ston och...
2
Svar
26
· Visningar
2 854
Senast: Pempia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023