SRG NIU ansöknings tips?

Thathorse

Trådstartare
Hej! Jag ska om någon dag söka in till NIU på SRG. Har någon något tips på vad man kan skriva i ansöknings blanketten för att man ska verka intressant osv om ni förstår? Och även vad man ska tänka på under intervjun, fysprovet och ridprovet. Berätta jätte gärna om hur det gick till när ni sökte in och vad ni hade för meriter o om ni upplevde det som svårt att komma in! Jag är över taggad. Mest nervös är jag inför intervjun då jag blir jättesteg när jag ska prata om mig själv inför andra jag inte känner... Tack i för väg:)
 
Hej! Jag ska om någon dag söka in till NIU på SRG. Har någon något tips på vad man kan skriva i ansöknings blanketten för att man ska verka intressant osv om ni förstår? Och även vad man ska tänka på under intervjun, fysprovet och ridprovet. Berätta jätte gärna om hur det gick till när ni sökte in och vad ni hade för meriter o om ni upplevde det som svårt att komma in! Jag är över taggad. Mest nervös är jag inför intervjun då jag blir jättesteg när jag ska prata om mig själv inför andra jag inte känner... Tack i för väg:)

Hej
Nu vet jag inte vilken av srg du ska söka men jag vet att antagningskraven är låga och det är absolut inte svårt att komma in. Det låter svårt i beskrivningen men det känns bara för att det ska verka så
 
Står i ett stall där två undervisar på NIU. Det de fokuserar på är att det ska finnas utvecklingspotential, men i själva verket är kraven ganska låga. Sen är utbildningen i sig väldigt tuff med långa dagar, men det är du säkert införstådd med :). Skolan här i krokarna brukar ha rätt många som blir antagna, men det är bara en bråkdel som påbörjar och sedan också slutför utbildningen.
 
Tack så jättemycket! Jag har varit lite smått orolig för att jag inte ska komma in men då vet jag! Vet ni hur fysprovet går till? Bör man typ träna upp konditionen tills dess?😂
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 906
Senast: Happimess
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 796
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Hej! Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle skriva ett enda ord i Bukefalos Kattforum - men nu händer det! Jag har aldrig varit så...
2
Svar
25
· Visningar
2 832
Senast: Puffindog
·
Skola & Jobb Skriver anonymt då jag inte vill hänga ut min arbetsplats. I eftermiddags fick jag som ett riktigt knytnävsslag i magen på jobbet. Har...
2
Svar
26
· Visningar
3 535
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp