D

diny

Är det någon som testat den sadeln från stall akur?

Provsuttit på en bock och kändes väldigt bra men stor i sätet (har 38/40 på byxor)

Sv: Squid

Vi har en, och gillar den skarpt. Köpte på ren spekulation, men nu rids framför allt en av hästarna i denna - även om den från start var avsedd som komplement. Squiden har mera midja än t ex diddin. Den är rymlig, men funkar ändå (jag är rätt liten).

Yes, den häst som den används på är KORT. Hästen visar dock att den gillar sadeln, och bygger fantastiska muskler med den. Just där funkar det uppenbarligen. :confused: :crazy:

Är den mjuk så man kan trycka ihop densom en del bomlösa eller lika fast som Diddis bomlösa?

Mjuk, vi har ett begagnat ex. Formar sig väl, bättre än väntat.

Jag tyckte inte att man satt bra i den. Tyckte den var för stor i sätet. Men jag har iofs bara provat den en gång.. :)

Hur tycker du den funkar/känns att rida i mot en sadel med hel bom?

Har en överbyggd dam med max 44cm i sadelläge och närmare 115 grader nu. Varit i kontakt med flera sadelutprovare för att kolla vilka som hade ev passande sadlar att åka till eller ta hem. Fått svar att det såg ut att vara en svår häst att hitta en passande sadel under 20" (dock en tipsade om en royal på 110 för 5 grader för smal gjorde ingenting :smirk:).

Det kände jag oxå men det var bara på en bock så det kanske skiljer sig mot på hästen

Jag skulle aldrig ha den som enda sadel, har inga vetenskapliga belägg eller så men vi ser den som ett komplement. Även om det just nu är bomsadeln som funkar som komplementet för just den hästen ... :cool: :o

Menar du Royal Island?
Fick besked att den var 42 cm, och ca 112 grader i bommen.
Egentligen skulle jag vilja ha en County XXXW, men har aldrig sett ngn sån på begagnatmarknaden. De är korta och svängda och fantastiskt sköna att sitta i, tycker jag.

Skakar liv i den här tråden...
Söker efter en bomlös sadel som komplement till min vanliga och tycker att Squiden verkar vara en bra mittimellan sadel!
Nu har sen ju funnits på marknaden ett par år och man kan utvärdera den lite mer!
Så vad tycker ni?

Liknande trådar

Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 715
Senast: gulakatten
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 242
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 672
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama